En nykomling som råkade snubbla in här

(1/5) > >>

Shyan:
Är ny på det här med LCHF sen ca 1 vecka nu, var en kompis med några andra hon känner som började med detta för 1-2 månader sen oh startade en grupp på FB, jag har väl varit lite tveksam iom jag gillar potatis i alla dess former o pasta för att inte tala om alla mackor i olika varianter , dessutom e jag väldigt kräsen när det gäller grönsaker o äter t ex inte blomkål o broccoli så var lite fundersam på vad jag skulle äta till maten, förutom vanlig sallad. Just nu har det blivit en cole slaw variant på vitkål, rödlök, purjo o CF lr Gräddfil vilket hittills iaf funkat bra kanske blir lite enformigt i längden men men det får jag ta när den dagen kommer

Men iaf efter läst i gruppen på Facebook så tänkte jag att ge LCHF ett försök iaf

Och igår råkade snubbla in här när jag googlade efter nåt gott recept med Falukorv o när jag sökte efter det råkade jag snubbla in på en blogg med något brödrecept o sen snubblade jag vidare in hit på  Viras semlor sen visade det sig att Vira o jag var vänner på FB så det var en överraskning :)

Har ju ett antal kilon som borde försvinna, fast de har hamnat där de sitter med glädje :)

Annars e jag en tjej som bor ensam, så jag har oftast bara mig själv o tänka på

Det som nog fik mig o regga mig här var nog alla dess varianter på hemules bröd tips som den brödälskare jag e  :laugh:

Ps.... om nåt ord ser konstigt ut ibland så är det för att C tangenten inte alltid funkar som jag  vill så pröva o lägg till C i ordet

hemul:
Hej Viras kompis!  :wave:

Gillar du bröd är det Vira du ska snacka med. Hon har många fina bullar hon.  :nod-yes:

Det ger sig nog med tiden vad du vill/kan äta för tillbehör, hur mycket kolisar du vill äta och allt annat me'. Frågar du oss lär du få rätt skiftande svar, för jag tror vi äter rätt olika härinne.  :lol:

Shyan:
Citat från: hemul skrivet 2011.03.07 - 18:11:23

Hej Viras kompis!  :wave:

Gillar du bröd är det Vira du ska snacka med. Hon har många fina bullar hon.  :nod-yes:

Det ger sig nog med tiden vad du vill/kan äta för tillbehör, hur mycket kolisar du vill äta och allt annat me'. Frågar du oss lär du få rätt skiftande svar, för jag tror vi äter rätt olika härinne.  :lol:

Ahaaaa, får bombadera henne med mess på FB då  :laugh:

Får vi e bara FB vänner o känner ju inte varandra privat  :smile:

Men Ja, men såg ju att efter ditt ena recept med ostmassa kunde man ju göra massa olika varianter på för du och väl Kwi(nånting vad du nu hette som jag inte riktigt minns :redface:) verkade ju bara spotta ut massa ideer  som värsta idekläckarmaskinen jue  :clapping:

hemul:
Kwidell. Ja, kwimulerna var en lyckträff. Nu var inte jag nåt för kaffebröd förut heller, så jag ändå inte gjort dem så många gånger. Men när bärsäsongen kommer, då... för de var supergoda som muffins laddade med bär och en klick grädde på. :tasty:

Citat

Ahaaaa, får bombadera henne med mess på FB då  :laugh:

Näe! Vi vill ju också höra!   :cry:

Sorla:
Välkommen!  :wave: Jag trillade också hit pga Vira.  :whistle: Det var fettisbullarna vill jag minnas lite vagt.... :crazy:

FB är småtrevligt, men inte som här. För här finns alla trevliga fetbobbor och alla kul moodgubbar.  :inlove: Vad är det för FB-grupp?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida