Frityrsmet |
<< < (2/6) > >> |
linnea: Tusen tack alla snälla och kunniga kockar! :worshippy: |
idalinda: hmm, det närmar sig att jag ska testa fritera. jag har inte fetaost hemma och tar väl en promenad till butiken . Men funderar bara varför just feta ost ? Stjärnan hade prövat med vanlig riven edamer men fick inte så krispig resultat. Hur skulle den där ricottan fungera i sammanhanget ? Om man tänker på konsistensen är det väl inte så stor skildnad mellan avrunnen keso/ och feta ost, eller tänker jag helt fel :eeek: ? |
idalinda: vi har testat detta med fetaost och philadelphia + ägg och lite glutenfri mjöl Konsistensen var lös men jag blandade i räkor och ploppade dom i i klumpar. stora klumpar var inte bra, de blev för bruna på ytan men mjuka innuti. Jo , jag säkte värmen lite också och provade mig fram. Testpersonalen här sade att det skulle behövas lite salt i smeten, men när jag tillsatte 1 tsk till en dubbelsats ( 200g fetaost) blev det en aning för salt på min smak ,så ingen salt här i framtiden ! Jag är faktiskt lite sugen på att göra smeten av kesella och fritera banan, men det kan bli för farligt ... |
hemul: Slog mig när ögonen råkade falla på den här tråden - hemulbrödssmeten är ju rätt tjock och verkar funka till lite allt möjligt som det visat sig. Borde den inte funka som frityrsmet också? :thumbsup: Tänker inte prova förrän jag har en köksfläkt och en fritös och det lär dröja MINST tills nästa gång Lidl har fritösen i veckobladet. :badtongue: Men nån annan kanske känner sig hågad. :smile: |
kwidell: Jg har precis bakat storbak nu i helgen.. men eftersom jag redan bestämt mig för att prova att göra Drömmtårta på hemulsmeten... så kan man ju lika gärna prova att fritera i den också! :laugh: :lick: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |