Kyckling Kiev
<< < (4/6) > >>
Tina:
Ja det var väl sådär 15 år sedan när folk knaprade havregryn som tokiga. Gröten fick ett uppsving.

Mandel eller kanske kokosmjöl. Hm, jag måste testa någon dag.
Mynlen:
jag gjorde häromdagen "chickennuggets" panerade med mandel o kokosblandning, och vitlök däri. GOTT. hittade receptet på någons blogg. stekt först och sen in i ugnen för att bli genomstekt. MMMMM
Linika:
Citat från: Mynlen skrivet 2012.02.24 - 11:30:04

jag gjorde häromdagen "chickennuggets" panerade med mandel o kokosblandning, och vitlök däri. GOTT. hittade receptet på någons blogg. stekt först och sen in i ugnen för att bli genomstekt. MMMMM

det har jag med gjort!! Visst är det gott :D jag fick till och med mamma min att smaka, trots att det var stekt i smör xD
Mynlen:
TOPPEN! jag kan bara inte förstå att folk fortsätter äta margarin.. jag har aldrig gillat det (förutom att det var smidigt med flytande margarin haha) men sen jag läst om hur det produceras.. URK!
Linika:
Citat från: Mynlen skrivet 2012.02.24 - 12:20:32

TOPPEN! jag kan bara inte förstå att folk fortsätter äta margarin.. jag har aldrig gillat det (förutom att det var smidigt med flytande margarin haha) men sen jag läst om hur det produceras.. URK!

mamma stekte i margarin förut när hon använde gjutgärnspannan. nu går hon motvilligt med på att steka i smör. Annars använder hon ingenting på macka eller likande. Det är nog värre att försöka omvända far min till att skippa margarinet :P han använder iof bregott till mackor, och det får han väl göra om han vill, men han steker alltid i flytande margarin :(
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida