Kokosolja |
(1/5) > >> |
Tina: Jag måste bara slå ett slag för kokosolja från Biofood. Den är helt underbart god och det doftar färsk kokos i köket när man steker i den. Har testar både crearomes och Cocoosa men den här slår dessa med hästlängder. Jag köper min på Hälsokraft. |
Uppsalabo: Blir det verkligen billigare att handla på nätet? Med tanke på fraktkostnaden. Jag funderar på att börja ha kokosfett i teet för att det ska bli mättande. |
hemul: Ja, det blir nog ofta det. Jag tror oljan från Crearome fortfarande är billigaste alternativet om man vill ha kallpressad eko, förutsatt att man köper stora hinken då. Obs att jag inte tror de stått och pressat den för hand till det priset. Den är antagligen expellerpressad, men den processen blir inte så varm så det borde vara gott nog. |
Uppsalabo: Är det verkligen så illa med silverpaketen man kan köpa på ica? Jag känner mig inte övertygad att köpa en 200-kronorsburk på hälsokostaffären. |
hemul: En del hävdar ju att det är OK. För mig räcker det att det kommer från Unilever för att jag ska avstå. :byecry: Någon som skrivit till Unilever och hört sig för sa att de garanterade att de inte använde kemisk extrahering. Konstigt, eftersom det är deras gebit. :whistle: Men oavsett det, någon skonsam behandling lär ju inte fettat ha undergått och en del nyttigheter är säkert borta. Dessutom är kokosolja med smak gott. Silverpaketet smakar ju ingenting. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |