Ftalater - no shit!
hemul:
Slölyssnar på Vetenskapens väld. De pratade om detta med för tidig könsmognad och misstankarna om att det kan bero på ftalater.
Vad som fångade mitt öra ordentligt var när de tog upp en ovanlig aspekt, nämligen att detta har blivit ett problem för körvärlden. Klassiska körverk som är skrivna för 17 - 18-åriga pojkar måste nu sjungas av barn. En känd kör och skola i New York som bedriver internatverksamhet har testat att servera eleverna enbart ekologisk mat, låta dem bära ekologiska kläder i naturmaterial (of course), låta dem sova i ekologiska sängkläder o.s.v. Hör och häpna, killarna kom i målbrottet ett par åt senare!
Mama mia! :sosad:
idalinda:
Hemskt läsning.
Kan inte säga något annat!
Tina:
Fy va läskigt.
kwidell:
:max-shock: :eek: :shock: jösses!... ja läste just på Aftonbladet om en stackars 4:a årig flicka som fått mens!!???... vart f-n är världen på väg?.. när skall människan se sambandet med all denna industrimat och hur den påverkar vår kropp? :bang_head:... Ekologiskt säger jag bara! :nod-yes:
Ekub:
4-åring som får mens!?!?! :max-shock: OMG tänk att se små 5-åriga pojkar med skägg då?!?! :max-shock: Tänker alltid på all äcklig skit som är i nya prylar när jag sitter vid datorn, nytt skrivbord, massa grejs i plasten i tangentbordet och muse, för inte att tala om skrivbordsstolen, eller när man ligger i den nya soffan. :puke1: Tvättar alltid kläder innan jag använder dem för att bli av med lite skit, men då går det ju bara ut i avloppet :max-shock:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida