jordgubbar |
<< < (5/8) > >> |
idalinda: Hmm, dom små gubbar skulle jag bara vattna nu. men om du vill testa vad din näring gör nu, så testa i del av landet. Men om ni har torrt ( stoppa fingret en bit in i jorden vid jordgubbarna, ytan kan vara blöt men bara en centimeter ner i jorden kan det vara snustort ) Avkok av grönsaker har jag aldrig testat, men nässelvatten använder många ( läs på nätet hur man gör) Vi använder guldvatten till allt gödning... |
Ekub: Nässelvatten har jag oxå hört talas om, sparade en gång men har för mig det åkte ut i vasken. Förmedlade inte till mannen att det var att spara haha Vad är guldvatten? Kissvatten? :crazy: |
idalinda: Nya jordgubbar på gång och andra blommande på friland |
idalinda: Citat från: Ekub skrivet 2010.06.09 - 23:34:59 Nässelvatten har jag oxå hört talas om, sparade en gång men har för mig det åkte ut i vasken. Förmedlade inte till mannen att det var att spara haha Vad är guldvatten? Kissvatten? :crazy: jap kissvatten. 1/10 kiss + 9/10 vatten = sant ! Nästintill optimal gödning överallt och dessutom helt gratis och snabbverkande. men vattna inte direkt på jordgubbar, salladsblad och annat sånt du tänker stoppa i munnen :flirting: även dessa plantors rötter är det utmärkt... |
Ekub: guldvatten låter ju onekligen lite mer glamoröst än kissvatten :nod-yes: När vi har trädgård och ett stort stort trägårslan, ska jag spara allt kiss!! :crazy: Haha, nä vet inte om jag vill hälla kiss i krukorna :eek: It´s gonna smell!! :crazy: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |