Induktionshäll

(1/7) > >>

elocinave:
...eller hur det nu stavas på svenska :whink:

Har ju alltid velat ha en sådan men häromdan kom jag på att kanske även DET är hälsovådlig? Vet inte riktig hur det funkar förutom att det har med magnetiska fält att göra. Vad vet Ni om det?

Det lär ju ändå dröja minst två år till tills det blir aktuellt men frågan kan man väl ställa redan nu? :whink:

hemul:
Vet inget om farligheten, men när jag köpte spis i början på året så avrådde expediten mig från häll öht. Hon var en bra expedit och frågade mig om hur jag brukade använda spisen. När hon hörde om mina tioliters gjutjärnsgrytor, att jag är rätt slarvig och slabbig, gillar att skaka pannan med köttbullar o.s.v så tyckte hon en vanlig spis skulle vara bättre. Det tyckte plånboken också, så så blev det. :shy:

MiaP:
Det är något mer strålning från induktionshäll än den vanliga typen. Det är dock inget du behöver vara rädd för. Det är inte skadligt för oss. Och som hemul säger är det hopplöst att behöva byta alla gamla stora kastruller man har bara för att köpa en induktionshäll. Jag har en vanligt och behöver snart byta men jag tänker köpa en vanlig i alla fall. Det blir väldigt dyrt att köpa nya kastruller också. Men hemul det är ju så att gjutjärnsgrytor ska man kunna köra på induktionshäll om jag inte minns fel.
 :pancake: :chef2:  :fork_sausage: :drink2: :slurp:

hemul:
Jo, men grejen är att jag är både slarvig och fumlig. Enligt expediten går de antagligen sönder om man tappar ett tungt lock eller sätter ner stora häxkitteln med en duns. Jag vill även skaka köttbullarna och det skulle man INTE göra.

Som sagt, ge mig en AGA!  :fork_sausage:

Vira:
Bättre med en vanlig keramikhäll. Där kan man skaka sina bullar eller vad man nu har som man vill :yeah:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida