Till rotfrukternas försvar

<< < (8/39) > >>

Corny:
Du är duktig du, hemul!  :nod-yes:

Vet inte hur länge du har lowcarbat, men det kan ju vara så att din mage kanske behöver mindre fett för att må riktigt bra? Tänker då på Skaldermans-metoden som diskuterades för ett bra tag sen. Tänk om det var så att han bara åt köttprodukter och ägg och inget extra fett. Kanske det är så du ska äta också för att må bra?

Förresten, varför slutade du med GI och gick över till LCHF istället? Det tycker jag är lite intressant att veta. Speciellt som det har blivit stopp i dels viktminskning och dels bra mage. Varför fortsätter du med den här kosten? Förutom att den är sund i tanken?

hemul:
Och schnygg!  :cool: :cool: :cool:

Nä, mindre fett har jag redan provat. Ingen skillnad. Jag är ju rätt övertygad att det var/är en bakterie  efterom jag har tålt mjölk efter antibiotikakuren och jag inte heller haft såna där jobbiga diarréperioder efter det. Men det har heller aldig blivit helt normalt.

Gi slutade jag med (båda gångerna) eftersom jag inte gick ner mer. Tröttnade också på att baka surdeg och stå i. Det var flera år innan LC. Första gången var jättelänge sedan. Det var en alltså hemulmodifierad variant av Montignac jag körde. Vad de håller på med i den där viktklubben vet jag inte så mycket om.

Corny:
Nu blir jag riktigt nyfiken, faktiskt! Hurdå hemulmodifierad variant av Montignac? Det låter lite roligt! Jag kanske minns fel, men Montignac förespråkade väl inte surdegsbröd på något sätt? Viktklubb? Var var den någonstans?  :confused3:

hemul:
Jodå, det gjorde han väl? Surdeg och helst spelt skulle det vara har jag för mig. Ivf var det surdeg jag åt. Att man kan skippa bröd, det slog mig ju inte.

Jag menade bara att jag inte följde hans råd till punkt och pricka. T.ex. menar han ju att man aldrig ska äta kolhydrater och fett tillsammas. Det klarade inte jag. Jag blev så låg utan kolhydrater, så jag anpassade mängderna istället.

Jag menar de där GI Viktkoll eller vad de heter.

idalinda:
Jag funderade också ibland varför du slutade med GI om det fungerade för dig, men nu har jag fått ett svar.

Jag behöver absolut lite fibrer i systemet annars blir det totalstop och väldigt smärsamt produktion när det väl händer.
Så grönsaker och fröer behövs för min del .

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida