Till rotfrukternas försvar
hemul:
:rolleyes:
hemul:
Vet ni va, jag tror banne mig min mage blir bättre av lite mera fibrer. Det har varit, ahem, fastare de här dagarna jag ätit mera rötter och idag blev det en riktig korv (ursäkta) för första gången på flera månader. :thumbsup:
Normalt äter jag ju en potät och sällan några grönsaker, andra rotfruter äter jag ju men knappast dagligen. Byter jag ut en del av potatisgivan mot andra rotfrukter blir det ju större volym och mer fibrer på samma kolhydratmängd. Kan det vara så att min mage behöver mer fibrer för att funka? Tror jag ska testa att fortsätta så här få se.
Corny:
Nu ska corny göra ett dumt inlägg igen, hemul! :bg:
Om inte jag minns fel, så skrev du något om att du både gick ner i vikt och mådde bra på GI-kost. Äter man GI, äter man överlag rätt så mycket fibrer, och det kanske du behöver för att magen ska funka ordentligt. Fibrer gör ju liksom att magen jobbar långsammare i många fall.
Varför inte testa med lite olika mjölksyrade produkter? Det brukar vara kanon!
hemul:
Jo, det stämmer det med GI. Men jag hade ju inga problem med magen första 1-2 åren på lowcarb. Men det kan ju hända att nu när magen blivit sabbad så behöver den mer fibrer. Ska fortsätta ett tag i alla fall så får jag ju se.
Rotselleri är bra, för det innehåller så lite kolisar så man kan ta rätt mycket. Det smakar inte så utpräglat heller om man blandar det med annat. Utom för Bookia då. :lol:
hemul:
Vilket ögonmått man fått alltså! Skar just i ordningn en laddning rötter för ugnen, Ja, jag vet - sen middag. Det blev 1 potatis (liten-medelstor), rätt mycket rotselleri och 3 små rödbetor. Jag brukar vilja äta 20-25 g kolisar till middan. Jag tog som jag tyckte och sen vägde jag allt på skoj, bara för att se hur bra jag måttat. 20.40 g kolhydrater. De' ni! :clapping:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida