Till rotfrukternas försvar
hemul:
Låter jättegott. Det ska jag göra nån dag. Här finns rödbetor året runt, ekologiska t.o.m. och de är ganska billiga.
Ary:
Tack för att du påminde mig - måste köpa rödebetor. Lägger in dem i lite vinäger, svartpeppar, vitlök, kanske lite örtsalt och olja. Så gott så det borde vara olagligt. :rolleyes:
hemul:
Kom just att tänka på att det borde bli urhäftigt färg på soppan om man reder med grädde! :biggrin1:
De där stripsen hade jag glömt bort. Blev sugen på att testa ikväll. Få se om Konsum har rotselleri. Blir ju varken kalorier eller nåt annat, så det borde man ju kunna svulla. Äter du dem varma fom pommes eller kalla som chips mera?
hemul:
Nu har jag testat. Fick gå till flera butiker innan jag fick tag på selleri, men det var det värt. Verkligen jättegott! :tasty:
Några av mina blev knapriga faktiskt och de flesta var knapriga i ändarna. Undrar om man skulle prova att fritera riktigt, men det går åt så mycket fett.
Mynlen:
Linnea vill nog göra pizza ikväll (hon får baka egen, det är bara bra hon lär sig laga mat) så kanske jag stripsar den och steker i ett lager kokosolja.
vad är kh innehållet av rotselleri egentligen. Inte för att jag bryr mig SÅ mycket men men. kollade rödbeta och det var 6,2 (eller 6,8?) men det är ju inte så farligt egentligen och så tycker jag det ingår en massa nyttiga saker i den.
Ha hellre i creme fraice i rödbetssoppan. Färgen blir underbart rosa! och det sura matchar bättre med söta betorna än grädde, då bllir den litet "faddig" i smaken. Å andra sidan du kanske gillar det mer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida