DAMP och LCHF
Ekub:
Utan att ha läst hela tråden så var det en dansk familj på Efter tio för ngn vecka sedan som hade en autistisk pojke som kunde rita tre streck på ett papper ungefär (det var länge sedan och det här är det jag kommer ihåg :redface: ) och de lade om kosten och han blev "bra" och kunde interagera med personerna runt om honom. De har skrivit en bok som heter ngt med "familjen kärnfrisk". Det är typ lchf, fast kanske mer en paleolitisk version av lchf.
Corny:
Var inte det en dokumentär som gick på tv? Jag kanske har missuppfattat det här, men om jag inte har gjort det, så handlade det hela om en familj som mer eller mindre åkte världen runt för att pojken skulle bli frisk. Är det samma vi tänker på?
hemul:
Nej, jag tror du tänker på den där pojken som blev bättre av hästar? De reste till Mongoliet för att han skulle få rida med hästmänniskorna där. Det där Efter tio-avsnittet gick i repris alldeles nyligen. Jag trodde jag skrev om det här jag också, men nu hittar jag det inte, så jag kanske ändrade mig när jag insåg att det var repris. Den här boken är det ivf.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186469002
Fjällmor:
hästpojken heter filmen om de som åkte till Mongolite
den andra är en dansk familj
jag tror att de började med gf/cf-diet (glutenfri, kaseinfri) något många verkar bli hjälpta av
Ekub:
Nä inte ngn runt-världen-pojke, lr häst-pojke (har sett den med) utan det här är som Fjällmor säger en dansk familj som slutade med vissa livsmedel. Stämmer säkert att det var produkter innehållande gluten och kasein (vad det nu är) de slutade med, samt socker.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida