DAMP och LCHF

<< < (7/10) > >>

Fjällmor:
Citat från: Corny skrivet 2011.01.25 - 10:09:56

Det bidde medicin på skoldagar, och det har visat sig vara ett ganska så bra beslut, trots allt. Det är lugnare under skoldagen, och tydligen mycket lättare med koncentrationen. Jag är fortfarande tveksam till hur nyttigt det är egentligen, men samtidigt så ser jag ju att vardagen blir enklare för mitt älskade barn, och då tycker jag att det är värt det. Så nu vet ni hur det gick med det hela.  :lol:

Vill du berätta mer?

Storsonen har börjat fundera på att prova medz ändå och vi har ännu en utredning på gång i huset

Om du tycker det är privat får du gärna maila eller skriva pm.

:bearhug:

Corny:
Ingen direkt kostförändring, nej. Men lite ändringar i rutinerna och sånt. Tycker att vi äter ganska så bra mat, och maten på skolan är toppen, så såg inte riktigt att det behövdes. Däremot försökte vi med Omega-3 ett litet tag, men det var svårt. Kapslarna var jobbiga att svälja, och det flytande smakade visst  :puke1:.

Sorla:
Vi köpte en variant som var smaksatt, till barnen. Triomega kids heter de. Tyvärr innehåller de sötningsmedel och konsistensgivare. Men de fungerade att ge. Lillflickan brukade knapra i sig dem som godis. Men kapslarna är ganska små, så de gick att svälja hela också.

Ja det flytande smakar verkligen  :puke1:. Det vill man inte tvinga någon stackare att äta.  :tongue_wag:

Fjällmor:
Citat från: Corny skrivet 2011.01.25 - 13:53:34

Däremot försökte vi med Omega-3 ett litet tag, men det var svårt. Kapslarna var jobbiga att svälja, och det flytande smakade visst  :puke1:.

Mina stora äter eyeq kapslar

de små testade flytande men det var ingen hit,
chewies däremot!  :thumbsup:

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/eye-q-chews-tuggisar-jordgubb-180-kapslar

Vilken effekt har medicinen tycker du?
Och vad tycker din go'bit..?

( om jag är för nyfiken säg till, det är bara det att ämnet är så aktuellt för mig)

Corny:
Jag märker inte så mycket av medicinen, helt ärligt. Den ges på morgonen, fungerar tydligen bra i skolan, och när det är hemkommet är det "high life" igen. Men go'biten har berättat att det är lättare att hänga med i skolan och att det inte blir så splittrat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida