Jag har också börjat slarva till sist. Blev rätt många glassar med medföljande strut i somrar.
Problemet för mig är att jag inte känner någon omedelbar effekt om jag äter något "dåligt". Det gör väl inte du heller va? Ändå blev jag frisk när jag uteslöt allt det där. Svårt att veta då vad det var som var viktigt. Inget spannmål? Mindre kolhydrater totalt? Socker tror jag inte på i mitt fall eftersom jag äter mer både glass och godis på LC än jag gjorde innan. Då tänkte jag aldrig på det.
Att jag äter det ibland nu beror nog mest på att jag vill vara obstinat, unna mig, hoppa över skaklarna. Skulle hellre ta en macka, men det törs jag inte för det skulle mycket lättare kunna slinka in i den vardagliga kosthållningen. Jo och så beror det nog på att jag ju är mer aktiv nu, far runt på stan hela tiden. Det är ju mysigt att sätta sig nånstans och äta eller dricka något. Mat och sprit är jag för snål för, läsk går bort, tycker inte ens speciellt mycket om det, skulle var en cola med is och citron då. Så då blir det en glass som ju tar en stund att slicka i sig också. Kostnadseffektivt liksom.