Växtbelysning, vad ska man ha?
<< < (16/20) > >>
Mynlen:
kläder kan man ju ge till frälsningsarmeen eller myrorna eller sånt. det jag har svårt att sälja ger jag till "kretsloppsaffären". myrorna hos er tror jag.

hemul:
Jag hade 3 par Sköna Marie, typ Schollstofflor. Jag gick sulan sned och fick ont i foten av dem så jag köpte nya. Men de gamla var ju inte slitna EGENTLIGEN, så bäst att spara dem. Suck.  :sneaktongue: Nu ryker alla tre paren. Har ju insett att såna tofflor är döden för mina fötter.

Apropå skor så är moderna skor skit. Hittade för ett par år sedan ett par Meindl-kängor på vinden. Från samma år som skidorna och det antagligen. Jag minns att jag provgick dem här i stan, sen gick jag väl och la mig och blev sjuk. Blev ju jätteglad att hitta dem och tänkte att jag kunde ha dem som vinterskor, skiter väl jag i om det ser lite överambitöst ut i stan. Första gången jag hade dem på mig trodde jag en påse eller nåt fasnat i ena foten. Det var sulan som hängde lös! Den där plastskiten de bygger upp sulan av hade torkat och var som pulver! Hade de varit från 60-talet eller äldre hade de varit lika fina som när jag ställde upp dem på  vinden. Såna kängor kostar flera tusen och materialet förstör sig självt.  :puke1:

http://www.naturkompaniet.se/Manufacturer/Default.aspx?id=7321&search=true
Mynlen:
jag vet.. irriterande värre! bra kvalitet går inte heller att betala, även om man så gärna VILL och vet man besparar i längden men det är en för stor summa att hosta upp.
hemul:
De hade givetvis hamnat i garderoben, här slängs inget i första taget, så ni kan få se. Och nej, det går inte att limma fast sulan. Den där massan smular sönder bara man petar på den. Man ser smulor runtomkring fast jag försökte vara försiktig.
hemul:
Citat från: Mynlen skrivet 2012.10.08 - 20:41:00

jag vet.. irriterande värre! bra kvalitet går inte heller att betala, även om man så gärna VILL och vet man besparar i längden men det är en för stor summa att hosta upp.

Tycker man borde kunde förvänta sig bra kvalité för runt 2500:- som de verkar ligga på i dagens penningvärde.  :sneaktongue:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida