Vad äter ni där hemma egentligen?
<< < (5/6) > >>
yngve:
Varit borta från datorn över helgen och ser nu att ni snackar på om "den hemlige ..." Intressanta synpunkter som jag delar i det mesta. Jag undviker också E621 - glutamat i de fall jag vet vad som är i. Behöver nog byta glasögon snart för ibland är texten på paketen så liten att jag numera inte ser den längre.

Corny, visst pratar vi om I-landsproblem men om jag får sticka ut hakan litet så tror jag inte vi behöver få dåligt samvete om vi ratar kass mat. Jag tror att vi genom konsumentpåverkan gör alla människor en tjänst om vi väljer mat utan knepiga tillsatser. På sikt.

Lyllo du förresten som har en egen liten bra chark!
Corny:
Jag fick inte ett dugg dåligt samvete! Problemet här, var ju att pengarna sas redan var kastade i sjön. Jag hade hellre låtit skiten vara kvar i hyllan!!!
Vad jag menar är, att genom att köpa dåliga saker, så ger också vi som konsumenter vårt "samtycke" till att de produceras. Att jag slänger korv hemma påverkar inget annat än vår egen ekonomi. Rent krasst har jag alltså "godkänt" en skräpprodukt genom att köpa den. (Eller ja, jag köpte den indirekt...)

Charken jag skröt så mycket om, är tydligen såld, vilket i sin tur innebär att vad som helst kan hända! Tack och lov tror jag att det finns någon förening för ekologiskt kött här, som man kan beställa från. Ska kika närmare på det! :)

Förresten, så kanske förstoringsglas kan vara värt att ha med sig i affären. Jag tror nämligen inte att du ser så dåligt egentligen. Jag tror att det är producenterna som krymper texten, så att vi konsumenter inte ska orka läsa igenom innehållsförteckningen!
yngve:
Ok då.

Det där med texten har du nog rätt i också.
hemul:
Ja, det där borde man klaga på. De skulle vara skyldiga att hänga förstoringsglas på alla hyllor så länge textern är så där liten.
Corny:
Nope hemul, nu tror jag att du har sackat ur totalt! De borde vara skyldiga att göra texten större! Det är det de ska göra!!! Vad har hänt med dig? Karlgalen?  :sex:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida