Matiga picknickkwimuler AKA fläskmuffins med lingonskräp |
<< < (3/4) > >> |
kwidell: Jag har faktiskt också bakat dessa Godingar nu! :lol: .. och de är en riktig Höjdare! :thumbsup: :dribble:.. jag använde 3 förp med Stekfläsk.. så ca 800g blev det :lol:.. samman med 1,5-2 dl frysta lingon.. det blev en perfekt blandning! :dribble:.. fick ut totalt 26 Muffins på denna smet... och de har gått åt i en rasande fart!.. bakade dem i Torsdags förra veckan... och nu sitter jag och äter upp de sista två.. :redface: :lol:.. så jag rekomenderar dem mycket varmt!!.. vi hade även med oss ett par till stranden och åt som litet mellanmål.. och det funkar de ypperligt till! :nod-yes: .. så dessa blir det defenitivt fler av! :nod-yes: |
hemul: Tyckte de var lite för brödiga, men det var kanske för att jag hade så lite fläsk i. Har funderat på att försöka få göra dem mer pannkakslika, men risken är väl att de inte håller ihop iom att de blir så pass höga. :confused3: |
hemul: Äter du dom med smör på? :lol: |
kwidell: Näää.. bara naturella! :lol: .. har inte haft tid att bre på smör! :whink:.. eftersom jag gör mina kwimuler.. och Hemulbrösd också för den delen.. med ca 9 äggvitor och lika många gulor.. så tyckte jag inte att det blev för brödigt!.. tvärt om blev det mycket saftigt och gott!... jag hälde även ner lite av stekflottet i ost och äggsmeten innan jag körde den i mixern.. så där blev det lite extra fukt skulle jag tro! :lol: .. och inte kolappsade smeten heller som tur var... :lol: |
hemul: Jäser det upp fast det är så mycket gulor? Vilket slös! Jag försöker göra av med ivf några överblivna äggvitor på bröd jag. :lol: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |