Matiga picknickkwimuler AKA fläskmuffins med lingonskräp
(1/4) > >>
hemul:
Visste inte om jag skulle lägga det här eller på frukosträtter eller smårätter.   :clubhead:

Ni fattar va? :crazy: Hemulsmet, stekta små fläsktärningar (kalla), okladdiga lingon (går bra med styckfrysta, fortfarande frysta alltså), silikonformar, skjuts in i ugnen!  :lick:

För något äggigare smak kan man minska lite på äggvitan och mjölet och ta nån extra gula istället. Man kan nog trixa runt lite som man vill. Goda att dela på mitten och äta med en klick smör.

Nu syns inte det goda fläsket riktigt på bilden, det är mer än det ser ut,  men jag tog nog lite väl lite också. Nästa gång blir det mer.  :nod-yes:

hemul:
Just ja. jag la för säkerhets skull en liten bit smör på toppen av varje. Tänkte att det kanske är det som gjort ytan fin på bullarna.
kwidell:
 :dribble: :dribble: det ser Mummsigt ut!.. vill ha en sådan att knapra på nu i nattens mörker! :dribble:... Hem och baka helt enkelt! :lol:.. får bli om några dagar det...
Fjällmor:
minifläskpannkakaor med inbakad sylt!

:laugh:

lysande idé hemul

:worshippy:
Langhol:
Ser att du har muffinsformarna nu. Bidrar med ett litet tips. :smile:
Klä formarna med baconskivor. Knäck ett ägg och häll i formen. Vill du kan du lägga på en liten tomat men det skippar jag. Sen in i ugnen tills ägget stelnat. Goda varma och kalla.  Förresten så var det ett tag sen jag gjorde dessa! Nu blev jag sugen :sneaktongue:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida