Hur gör man rosenvatten? |
(1/2) > >> |
hemul: Kanske kan man få svar på det också här. :thumbsup: Kom att tänka på det iom det doftfria schampot. Jag har en del doftpelargoner som luktar väldigt gott. Har funderat förut på att göra något luktvatten av bladen. Men hur gör man? Lägger man bara bladen/blommorna i vatten? Hur får man vattnet att stå sig? Det borde ruttna, tycker jag. Har även etanol hemma, i fall det är ett alternativ. :smile: |
Langhol: Rosenvatten gör man väl av rosor?? :rolleyes: För många år sen gjorde jag rosengele´. Det var lite annorlunda. |
Nizhoni: Google-tok som jag är så hittade jag detta om rosenvatten; Shenet och Tasteline. Shenet är jättebra när det gäller att hitta recept på lite av varje. Håll er borta från Lightomaten som finns på Tasteline :angrywife: |
hemul: Jag hittade också precis det där på shenet! Var ju inte uppmuntrande. :thumbdown: Det på tasteline är ju genomförbart! Jag ska prova att hacka ett pelargonblad i kväll får vi se. Tack för den! :smile: |
kwidell: det borde funka tycker jag!... min mamma gör ringblommesalva på ringblommor.. och hon kokar bladen lite snabbt.. sedan får de stå och dra några timmar/över natten innan hon silar det hela. :lol: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |