Jodbrist med LCHF?
<< < (2/3) > >>
Corny:
Är det långtidsvärdet eller det korta du har kollat när det gäller blodsockret? Kan ju vara något där, trots allt. Potatis eller morot är väl en bra form av kolhydrater? Kan man göra en himla massa med också. Sen är det extrembra att fuska med potatis såhär i midsommartider, också!  :flirting:
Tina:
Det var långtidssockret. Ja jag får smyga in lite morötter och potatisar i kosten. Frukt och bär är inte så dumt heller.
hemul:
Man kan nog ha bra blodsocker och ändå må dåligt. Du kan ju testa att lägga till lite grann, behöver ju inte vara glass och kakor. Du lär ju märka rätt snart om det hjälper eller inte.
Corny:
Även om långtidssockret är ok, kan det ju ha sina toppar och dalar, vilket gör att man kan må urkasst till och från. Själv har jag "fördelen" att leva med en diabetiker, så jag kan kolla mitt socker när som helst. Vissa dagar har jag varit ganska så skakig utan att fatta varför, och då har jag kollat sockret på hans mätare. Ibland har det varit nere under 2. (För er som inte vet, ska det ligga mellan 4-5.5 ungefär.) Men det har inte inneburit att mitt långtidsvärde har varit sämre. Det har bara inneburit att jag har mått dåligt vissa dagar. Kanske är det samma för dig?
Frukt och bär är också utmärkt, såklart! Finns ju mängder av gott så här i sommartider!
Tina:
Jag är ju också gift med en diabetiker man borde kanske testa sig lite. Provade igår att öka på lite med kolhydrater med följden att jag blev ännu mer darrig och magen gjorde uppror med att producera rapar hela kvällen, inte trevligt alls. Ovanpå det är jag forfarande lika yrslig. Och det är mer eller mindre konstant, inga toppar och dalar alls.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida