Bookias krig mot Candida |
<< < (2/13) > >> |
idalinda: oj, säger jag bara, hoppas , hoppas, hoppas att det ordnar sig för dig . Onda axlar vet jag något om, jag vill ofta ha något varmt där jag har ont, men min mamma ( också med värkproblematik) säger ofta att testa på kallt mot det onda. så om du känner för, testa en kylklamp eller fryst köttfärs mot axeln. Det låter skitjobbigt vad du går genom, och du är modig som vågar testa och ändra och pröva . Det gör man ju då när det är bara eländigt, svamp och problem med urinväger :so_mad:, säger jag bara . Har du möjlighet att vila under sommaren ? |
Bookia: Citat från: idalinda skrivet 2009.05.21 - 20:38:11 oj, säger jag bara, hoppas , hoppas, hoppas att det ordnar sig för dig . Onda axlar vet jag något om, jag vill ofta ha något varmt där jag har ont, men min mamma ( också med värkproblematik) säger ofta att testa på kallt mot det onda. så om du känner för, testa en kylklamp eller fryst köttfärs mot axeln. Det låter skitjobbigt vad du går genom, och du är modig som vågar testa och ändra och pröva . Det gör man ju då när det är bara eländigt, svamp och problem med urinväger :so_mad:, säger jag bara . Har du möjlighet att vila under sommaren ? Tack idalinda för peppningen. Det betyder mycket. :flowers: :smile: Jag sitter och väntar på taxin. Ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om råd iom att jag har nu börjat kissa blodklumpar. Det har gått från vaga trängningar till kissa blod till kissa blodklumpar på drygt 1h. Sjuksyrran jag snackade mig sa att jag skulle ta mig till jourmottagningen på sjukhuset PRONTO. Så nu är det bara att vänta på taxin. Varmt brukar jag föredra på mitt onda, jag har en sån där rispåse, borde "ladda den igen", dvs värma i ugnen med en skål vatten i så grynen tar åt sig vätska. Bra att du påminde mig, hade helt glömt att jag har den. Hittills har jag kört helvetisk hård massage (av typen tårarna sprutar av smärta, så ont gör det) genomförd av min kära pojkvän. Då brukar endorfinerna kicka in men samtidigt brukar inflammationen bli värre. Jag tar antiinflammatoriska då, dämpar inflammationen men har kvar endorfinerna. Sitter i ett par dagar. Det är självklart tillfällig lösning men det är tyvärr det enda jag har tid med just nu. I sommar jobbar jag heltid. Men jag jobbar på ett jättebra ställe, som personlig assistent hos en mycket förstående kvinna. Tidigare när axeln hade blossat upp så jag inte klarade av tyngre lyft bad jag bara hennes man göra den biten. Det har aldrig varit något problem. Jag är verkligen lyckligt lottad när det gäller jobbet. Jag ska börja träna igen så fort jag lämnat in sista rapportjäveln. Får börja med att styrketräna med 200 grams konserver först, och sen öka på allt eftersom. :laugh: |
hemul: :byecry: Berätta hur det gick när du kommer hem om du orkar. Håller tummarna så länge. |
Corny: Men herregud, människa! Blodklumpar!? Låter riktigt, riktigt obehagligt. Jag lider verkligen med dig, för det är det enda jag kan göra. Men jag önskar verkligen att jag kunde göra något annat för dig! Tex få bort blodklumparna. Du MÅSTE verkligen berätta hur allt har gått när du väl kommer tillbaks! Stor styrkekram! |
Bookia: Nu är jag hemma igen. Vilken dyr infektion, 300kr för taxiresan t/r, 200kr för att besöka en yrvaken mumlande läkare och sen tillkommer kostnaden för antibiotika som jag ska hämta ut imorgon. Usch vad dyrt. :sad: Jag klämde ur mig halv kopp kiss där, i en sån genomskinnlig kopp. Kisset var blodrött och på botten låg tjockt med blodklumpar som guppade omkring. Fick i alla fall en tablett Selexid som jag tog där och en tablett till att ta imorgon. Ska rulla ner till VC på förmiddagen och hämta ut resten. Kisset är skickat på odling, så de hör väl av sig om Selexid inte passar. Kan säga att jag kände OMEDELBAR lindring av Pau D'arco teet. Tog och hällde i mig ca en liter innan jag åkte till sjukhuset, direkt efter jag kissat ut första koppen av teet kändes det bättre. Fortsätter hälla i mig mer te nu. Nu blir det att fyrdubbla mängden probiotika så man räddar lite av det som hunnits bygga upp under senaste 1,5 månad. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |