Bookias krig mot Candida
<< < (8/13) > >>
hemul:
Hörrudu, om kokosoljan visar sig hjälpa, skulle man inte kunna ta och spruta in lite också? Det kan väl inte vara farligt.
Bookia:
Jo, men jag avvaktar tills klådan har blivit värre. Det kladdar nåt fruktansvärt när man smörjer in sig med olja och just nu sitter effekterna i av Cervidal i fortfarande. Jag äter ju ca 4msk kokosfett varje dag, så jag får in den invärtes i rätt stora mängder egentligen. Får väl blaska på utvändigt också kanske. Men som sagt, jag avvaktar lite.
Bookia:
Ok, dags för liten uppdatering.

Jag har varit hos doktorn igår och fick en ny antibiotika utskriven (Furadantin), en kur på 5 dagar. Kisset jag lämnade till labbet var hur grumligt som helst av bakterier och då hade jag ändå kissat ca 30min innan jag kom till vårdcentralen. Enligt doktorn verkar det som att nuvarande bakterie är resistent mot Selexid, vilket får mig att undra vad de som odlade upp plattorna egentligen sysslade med.  :confused3:

Jag hittade en kapsel diflucan i min medicinlåda vilken jag tog för ett par dagar sedan. Hämtade även ut mer diflucan på apoteket, det som jag fick på recept från gyn. En kapsel diflucan brukar gå på 150kr men det jag fick ut på receptet var 28 kapslar för 215kr. Man tackar.  :thumbsup:
Jag tog en igår men svampen är ju som sagt resistent mot fluconazol, så problemen försvinner inte men de mildras i alla fall.

I alla fall, har käkat Furadantin en dag och jag känner ingen förbättring när det gäller symptomerna, förhoppningsvis kommer det snart. När det gäller svampen så smörjer jag mig ordentligt med kokosfett varje natt när jag går och lägger mig. Det stillar klådan otroligt bra och effekten brukar sitta i till kvällen dagen därpå. Så det håller jag mig till för närvarande.

Mina egna tabletter fortsätter jag ta som vanlig. Vem vet, de kanske har någon effekt i det hela.
idalinda:
Vad bra att kokosen hjälper, något bra i eländet  :nod-yes:!
Kusin Vitamin:
Vilket elände,  :sad: hoppas nya medicinen hjälpte iaf.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida