Bookias krig mot Candida |
<< < (7/13) > >> |
Bookia: Citat från: Lisbeth skrivet 2009.05.24 - 11:35:20 Läs på www.healinglife.se Sök på Zervital. Där finns mkt matnyttigt om candida och alt. med. Finns också mkt att läsa på "Alternativbehandlingar i fokus , Under gamla huskurer och sedan svamp Det låter som bluff och båg. I kostråden säger de att man ska undvika kött men det går bra att äta kyckling, man ska undvika socker och mjöl men det går bra att äta frukter. Ingen logik alls. Dock så struntar jag helt och hållet i logik nu. Ska ringa företaget och köpa skiten imorgon direkt. Jag är desperat. :cry: |
idalinda: :cry: lider med dig ... |
Tina: Usch vilken jobbig historia du råkat ut för. Inte konstigt att du har Candida med alla dessa antibiotikakurer och nog måste det hänga ihop. När det gäller Candidan så har jag läst att man ska rotera behandlingaran för Candidan lär sig. Jag kör nu en utrensande kur med Holistics produkter. När den är klar ska jag gå över till det teet du dricker. Jag tar också aloevera juice varje morgon och kväll för det är allmänt stärkande och sägs ta död på Candidan. Har hittat det här stället som jag ska vända mig till om jag inte blir frisk snart http://www.oih.se/index.htm Dom kombinerar skolmedicin med allternativ. Lycka till! |
Bookia: Citat från: Tina skrivet 2009.05.26 - 13:15:26 Usch vilken jobbig historia du råkat ut för. Inte konstigt att du har Candida med alla dessa antibiotikakurer och nog måste det hänga ihop. När det gäller Candidan så har jag läst att man ska rotera behandlingaran för Candidan lär sig. Jag kör nu en utrensande kur med Holistics produkter. När den är klar ska jag gå över till det teet du dricker. Jag tar också aloevera juice varje morgon och kväll för det är allmänt stärkande och sägs ta död på Candidan. Har hittat det här stället som jag ska vända mig till om jag inte blir frisk snart http://www.oih.se/index.htm Dom kombinerar skolmedicin med allternativ. Lycka till! Har kollat igenom hemsidan, vad jag kan se verkar de mest inrikta sig på folk med alkoholproblematik. Jag får intrycket att de vänder sig till höginkomsttagare med stressade liv som behöver ett litet mysigt ställe där de kan träffa massörer och KBT terapeuter. Skulle nog tro att de kostar skjortan och lite till. Jag har i alla fall mejlat om de hanterar patienter med kroniska infektioner. Ska se om jag får nåt svar. Vad mig gäller, fortfarande ingen förbättring när det gäller UVI, symptomen är kvar. Svampinfektionen är dock bättre. I förrgår höll jag på att dö av klådan, tänkte försöka mig på att badda med bakpulverblask igen. Dock hade det första baddandet frätt slemhinnorna så mycket att det andra baddandet känns som att hälla kokande vatten på underlivet. Sköljde av fort som fan. Nu kliade det OCH gjorde helvetisk ont av svedan. Vad göra! Då kom jag på att jag hade köpt ngn olja som en av barnmorskorna på gyn hade rekommenderat mig. Den flaskan hade jag ställt i badrumsskåpet och glömt bort. Nu kom jag dock ihåg, tog och smorde in ordentligt och la mig för att vila. Svedan och klådan minskade efter ca 20min. Effekten sitter i fortfarande. Det kliar och svider än, men jag kan stå ut. Oljan i sig är skit egentligen, den innehåller inte mindre än tre olika mineraloljor. Suck. Troligtivis hade jag fått lika bra, om inte bättre effekt av att smörja in med kokosolja. Nästa gång klådan blir outhärdlig ska jag testa med kokosolja, jag lider ju ingen brist på den precis, har nyss köpt 5kg hink. :laugh: |
Bookia: Citat från: Lisbeth skrivet 2009.05.24 - 11:35:20 Läs på www.healinglife.se Sök på Zervital. Där finns mkt matnyttigt om candida och alt. med. Finns också mkt att läsa på "Alternativbehandlingar i fokus , Under gamla huskurer och sedan svamp Ok, har ringt och pratat med en kvinna som heter Alice. Hon var jättetrevlig och förklarade att i mitt fall, där candidainfektionen har fått härja fritt under lång tid, skulle det behövas månader av Zervitalterapi och hon är inte ens säker att det kommer hjälpa. Enligt henne ska man ta en fotbad med Zervitallösning varje dag och var tredje dag ska man stryka på någon Zervitallösning på kroppen med en svamp. Jag nämnde att jag inte har fotsvamp utan endast bekymmer med underlivet (och ständig tokklåda i hårbotten men det har jag haft hela livet), men hon sa att det kvittar. Örterna i fotbadet ska, enligt henne, gå in i kroppen via fötterna och dra ut candidan den vägen, vilket resulterar i att man fjällar väldigt mycket på fötterna och senare även på övriga kroppen. Iom att jag troligtvis skulle behöva behandla med Zervital under väldigt lång tid, vilket betyder att det skulle bli väldigt dyrt (Zervital + frakt = drygt 500kr för en behandling) föreslog hon blomdroppar istället. Jag kan testa med dem, ifall det har någon effekt. Hon frågade mig om mitt namn, vilket jag uppgav, hon försvann en stund och kom tillbaka för att upplysa mig att dropparna passar mig. Jaha, tänkte jag lite förvirrat. Hur kan hon veta det, undrade jag. Jo, hon hade använt en pendel över mitt namn, om pendeln rör sig, då passar medlet för mig, om den står still, då passar det inte. Jag avstod från både dropparna och Zervital. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |