Optimal sockerkaka

<< < (2/3) > >>

idalinda:
Är jag efterlyst nu   :cool:?

hemul:
Jag bumpade upp tråden för att någon som hade bullsug på paleodiet lättare skulle hitta den. Det var först då jag såg ditt klagande och pikadororna.   :club:

hemul:
Jag bakade två såna här i kväll. Det var första gången på ett år, kanske två. Jag hade glömt hur gott det är med bakelse, så jag måste uppmana er att prova!  :yay:

Den blir aningen torr, mitt emellan sockerkaka och skorpor.  :lmao: Men det gör ingenting. Tricket är att fukta skivorna med sprit. Jag har en pipettflaska med vaniljextrakt i alkohol (egengjort) och en med stevia upplöst i alkohol. Jag hade kvar dem sen förra bakelsevurmen. Bara att spritsa på av hjärtats lust. Har man inte det kan man ju bara ösa på cognac, sherry, hembränt eller vad man nu har.

Att man lägger bär emellan och grädde över, det fattar ni väl. Extra gott är att strö över hackade valnötter eller liknande och sån där kakaokross. Kommer inte ihåg vad det heter, som krossade kakaobönor? Knaprigt och jättegod brytning. I kväll blev det hallon, vanilj-och steviaextrakt och sånt där chokladkross. Mums filibabba!  :dribble:

Nu har jag  näringberäknat allt och 2 tunna skivor (kakan gjord i knappt full liten avlång brödform, blev två såna) blev hela 2.43 kolisar. Inte mycket att gnälla om.  :boxing: För den intresserade innehåll de två skivorna också 21 g fett och 4.62 g protein.  :lol:

Nu är jag mätt! ¡Ay caramba! :fork_off:

kwidell:
ser ju mummsigt ut!!!  :dribble: och det måste ju gå att ersätta lite mjöl med pofiber och diverse andra mjölersättningar om man vill  :nod-yes:  receptet har ju också likhet med Hemulbrödet.. bara det att färskosten saknas här. och hemulbröd vet vi ju är gott.. så då borde ju också detta vara det!  :lol: :flirting:

hemul:
Nu har jag skivat upp allt och och fryst i paket om 2 skivor. Det blev 44 skivor, alltså 22 portioner.

I snitt per portion (2 skivor):  F: 5.35; P: 2.80; K: 3.37

I  :inlove: dr K!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida