Nu är jag japan! |
<< < (13/16) > >> |
hemul: Jo, kanske. Men hon har inte skrivit så himla många. Hon förklarar i en av filmsnuttarna att bok 2 kom till därför att folk missuppfattade bok 1 och trodde att om kolhydraterna är problemet så måste ju så lite som möjligt av dem vara det bästa. Det var därför jag trodde man skulle få lite mer kött på benen då... Jag tycker detta med hur mycket kolhydrater är det mest spännande och det som är svårast att få svar på. Alla som verkar sitta inne med svaret och har stor erfarenhet är så förtegna. Jag klarar inte att bara få veta "så här är det". Jag vill veta varför också. :crazy: Ja, prova. Du kan ju gå tillbaks igen om det inte faller väl ut. |
Tina: Jag hittade på KiF länkar där man kunde provläsa vissa delar och jag håller med om att det tjatas en hel del. Unddrar hur lång tid det ska ta innan det ger resultat? Hitills har jag inte märkt minsta förbättring annat än att idag när jag tog en yttepyttebit tårta fick jag värsta snurranfallet efteråt. Kan det varit en blodsockerdipp? Man ska kanske inte äta så söta grejer utan hålla sig till de sötare grönsakerna och frukterna. |
hemul: Speciellt ska du nog äta det med mat, så det inte blir bara socker. Prova med en liten potatis eller lite ris till maten eller lite frukt efter. Du är nog känslig om du ätit väldit lite kolhydrater. Jag var så där i början då jag mer eller mindre nocarbade. |
Tina: Ja det hr du säkert rätt i men tårtbiten var efter att jag ätit massa fett men den var kanske väl söt. Jag är egentligen inte sugen alls på kolhydrater så det är faktiskt lite jobbigt det här. Igår gjorde jag ischoklad som jag smocka i mig, borde varit en del kolisar i chokladen även om den var 86%-ig. Jag gör nog så framöver att jag äter lite kolhydrater när jag är bortbjuden för då är det svårast att hålla den här kosten. Ibland orkar jag bara inte förklara varför jag inte tar av vissa saker. Fast lite kul var det igår, det bjöds på rostbiff och potatissallad och en han tog inte salladen för den var för fet och jag tog den inte för det var för mycket kolhydrater, fast det sa jag inte. |
hemul: Kan det ha varit nåt speciellt i tårtan som du reagerade på? |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |