Nu är jag japan!
<< < (4/16) > >>
Vira:
Ni pratar om dosering i mg jod, är det milligram jod eller microgram jod ni menar?

För läser man på dom preparat som finns här på hälsokosten står innehållet av jod i microgram/tablett.
hemul:
Det är mg = milligram, baby!  :yay:

Hälsokostpiller är lågdoserade iom att jod anses giftigt i större mängder. Detta verkar alltså vara ännu en myt. Japanerna äter nästan 100 ggr så mycket som det rekommenderade intaget här, 13.8 mg kontra vårt RDI på 150 µg. De har jämfört med oss mycket låg frekvens av skölkörtelsjukdomar och sköldkörtel-, bröst - och prostatatacancer o.s.v. och inte är de jodförgiftade heller.
Vira:
Tack  :flowers: då vet jag. Lättare hänga med när man läser om man vet  :blush:
hemul:
Ja, särkilt som ivf jag ofta skriver fel. Men jag menar rätt!  :lol1:
hemul:
Idag är första dan jag har mått riktigt bra hela dagen. Jag vet inte om det negativa jag känt är något som inträffar när man ökar dosen kanske. Har ni märkt nåt sånt? Jag har ju legat på samma några dar nu.

Jag är också tillbaks på min normala dos Levaxin. Jag tor det får vara så här tills jag tagit prover, för jag blev lite skraj. Men jag är väldigt sugen på att öka för att se om jag också får sån där bra effekt som vitaminen.

Just ja, min kroniska nästäppa börjar släppa också. Och i morse när jag vaknade och tittade mig i spegeln var jag lite tårögd! Normalt känns det som jag har torra fläckar på ögongloberna på morron. Jätteobehagligt.

:yay:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida