Hypotyroidos, jod och övervikt
<< < (7/41) > >>
hemul:
Nu har jag gått med på en mailinglista på yahoogroups som hänger ihop med den här sajten:
http://www.iodine4health.com/ .

De har en massa info som jag ska försöka plöja igenom. Jag har ställt en fråga om Jodopax duger för fläcktestet (skrev av innehållsförteckningen) men ingen har svarat än fast de verkar väldigt aktiva.  :sad:

Kusin Vitamin, hittade i deras uppladdade filer detta.

According to Dr. Guy Abraham, a researcher and an authority on the safe use of
iodine, the daily dose of iodine should be 12.5mg to 37.5mg per day.
Kusin Vitamin:
Det lät intressant med mailinglistan, måste man bli medlem i gruppen för att gå med?? Jag brukar undvika sånt som blir för krångligt... :blush:

Jaha, så det verkar säkert att ta höga doser länge alltså. Tänk att man gått omkring i alla dessa år och varit rädd att få i sig för mycket! Nu tog jag fyra droppar = 25 mg ikväll, ska bli intressant att se om jag känner något. Förmodligen inte, men nu börjar jag med 2*25mg/dag från och med i morgon, så då ska väl något börja hända snart. Spännande!
idalinda:
Jag läser vad ni skriver och försöker bli klokare, men orkar inte ta tag i detta just nu ... vad det det ett av symptomen, att man inte orkar  :crazy:
hemul:
Ja, bl.a. Har inte du också taskig sköldkörtel idalinda?

Kusin Vitamin, ja man måste gå med för att kunna läsa. Mend det är ju på yahoogoups så man kan läsa på webben. Jag har en gmailadress för listor som hotar att bli jobbiga.

De verkar lite utflippade. En del tycks tro att jod botar allt. Mycket detox och sånt som jag inte tror på alls. Men förhoppningsvis vet de väl hur mycket jod man törs ta. Detta med cancer var nytt för mig förresten.  :eek:
Tina:
Jag ska måla mig men det får bli i helgen, hinner inte nu. Ska bli spännande om man ska behöva äta alger.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida