Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 22:51:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: riktigt kött!  (läst 4518 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« skrivet: 2009.02.13 - 22:27:18 »

Hör ni !
Under förra helgen åt vi väldigt kungligt : Majskyckling ( från svenska gårdar, fodrat med MEST närodlat majs)
Varför får man inte icke-gen-manipulerade majskycklingar någonstans idag  :mad_roll: :mad_roll:,  för detta var verkligen en upplevelse utöver det vanliga,
och det var priset också kan jag säga ( det fanns inte någon prislapp vid hyllkanten) men jag bestämde mig att testa om det skulle vara någon skildnad.
När jag senare såg kvittot : 180 kr / kg visste jag inte vad jag skulle säga, tur att vi hade då redan käkat maten...
men den måltiden kostade bara i kycklingen  ca. 250 kr ! :shock: ( delat på 5 pers och det blev faktist lite över också ...


Det andra var naturbetande nötkött- bitar, jag testade dom billigaste ( 200kr / kg)  bitarna.
Sådana köttbitar har jag inte fått på minst senaste 20 åren !
Så möra, mjuka, goda , fina, något helt annat än dom som jag inte ens orkar steka / köpa längre ( vanlig nötkött)  för de är sega och konstiga.
Nej, om jag vill äta kött härefter är det naturbetande!
Köttfärsen har vi redan av den varan, men sådana här bitar blir det härefter, kanske bara en gång i månaden, men bara prima vara !
Våga testa ni som inte har gjort det ! :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.02.14 - 03:05:00 »

Inte en chans att jag ha råd.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #2 skrivet: 2009.02.14 - 03:33:51 »

Var köpte du detta? Det framgick faktiskt inte! Men jag provar gärna!  :smile:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #3 skrivet: 2009.02.14 - 10:37:46 »

Idalina, jag är inne på din linje. Om man nu lever på billig mat som fläsk, köttfärs mm till vardags kan man kanske kosta på sig riktig mat när man väl ska äta kött. Har inte kommit dit än men tanken gror. Jag skule kunna anamma det på en gång men maken vill gärna ha sega biffar flera gånger i veckan.

Försesten Hemul så tog Bert upp det här att bara folk med mycket pengar har råd att äta nyttigt. Det är tråkigt att mat utan tillsatser och GMO ska vara så dyr.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.02.14 - 11:17:22 »

Klart jag också har råd nån enstaka gång. Men ska man tänka på nyttigheten så borde man ju äta bra kött varje dag.

Hörde ni det där om hur mycket inkomstklyftorna har ökat? Det är så dolt idag. Förr såg man ju klasskillnad på folk på ett helt annat sätt.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2009.02.16 - 14:23:08 »

Jag handlade dessa varor i min närmaste ICA-närbutik.
Har inte upptäckt dom förut.
Jag sade ju Hemul ,att man förmodligen har inte råd att att äta sånt ofta, men om man vill unna sig något
som smakar riktigt och riktigt gott  och kanske imponera någon, så kan jag varmt rekommendera dessa två.

En smakbit behöver inte bli så dyrt...

jag klämde på påsarna i butiken idag, men lämnade dom kvar och kom och kokade buljong  till frysen och soppa för dagen  :smile:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.