Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:44:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Veckans köptips  (läst 263774 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #435 skrivet: 2013.07.24 - 19:44:47 »

City Gross sälger Galbani Mozarella, de stora som heter Maxi, 250 g avrunnen vikt, för 7:- st!  :dribble:
Kort datum, 30 juli står det på mina. Obs att jag inte vet om det finns överallt. Inget flygblad den här veckan, var dit ändå. Så de kan kanske skilja i landet.

Mozarella går jättebra att frysa. Något jag inte visste i butiken, så nu får jag åka tillbaka imorgon.  :bang_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #436 skrivet: 2013.07.27 - 13:12:51 »

Ha ha! Jag åkte tillbaks idag. De var förstås slut, men innan dess hade de sänkt priset till 5:-. De hade även såna där små salladsmozzarellisar, 125 g, så jag köpte 35 såna.  :lulz:

Killen jag pratade med sa att de säljer ut Mozarella så här regelbundet. Men det märker man väl inte om man inte springer där för jämnan. Jag åker mest om det är något jag behöver eller det är nåt bra extrapris i flygbladet. Nu var det en slump att jag gick in häromdan. Stannade egentligen där för att gå på toaletten. Stans enda som är både ren och gratis vad jag vet, så är jag i närheten och det trycker på så... :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #437 skrivet: 2013.09.28 - 14:13:18 »

Nån som provat den här lufttorkade skinkan på Lidl, Alpenspeck? Är det idé att åka och köpa? 79.90 är ju nästan misstänkt billigt.

http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_30300.htm
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #438 skrivet: 2013.09.28 - 16:10:27 »

Var är ni när jag behöver er? De stänger 20:00.  :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #439 skrivet: 2013.09.28 - 18:07:15 »

Nä inte just den.... Men har köpt en del salami och annat från dem och det har varit god smak, en känsla av hög kvalitet. Sedan heter den schwarzwaldskinka som den andre skinkan vi pratade om och samma pris, undrar om de är besläktade kanske.....
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #440 skrivet: 2013.09.28 - 20:56:42 »

Jag fick klara mig själv som vanligt.  :badtongue:

Just den jag sett verkade vara slut, men de hade flera andra lufttorkade skinkor till det priset (ser aldrig grejerna i deras flygblad!). Köpte en som hette Schwarzwald. Det bästa var att de hade kvar fortfarande av den där prosciutton som var så god! Köpt 2 bitar till på dryga kilot stycket. De håller till slutet av maj. Julskinka - my ass!  :lick:

Jag tycker också att den del av deras grejer verkar hålla väldigt hög kvalité. Men samtidigt misstänker jag att det kanske inte är den bästa råvara, kanske såna där polska fabriksgrisar som grisar ner Östersjön. Det är ju oerhört svårt med chark att veta varifrån grejerna kommer egentligen. Å så får jag lite dålig smak i munnen när jag sitter där och snaskar i mig.

Nä, nu är det brådis. Måste hinna både baka och skiva skinka med maskinen innan det blir oanständigt sent. Bor ju i flerfamiljshus, jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #441 skrivet: 2014.09.29 - 17:45:48 »

Coop har extrapris på allt möjligt ekologiskt den här veckan. Frukt och grönt mest förstås, köttbuljong och vad det nu var. Passar bra för jag ska göra kålpudding.

https://www.coop.se/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #442 skrivet: 2014.12.04 - 18:00:49 »

De har färsk svensk entrecôte på City Gross för 89:95 och den är superfin! :drool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #443 skrivet: 2015.10.26 - 03:35:44 »

City Gross säljer Lindt choklad för 10:- och Willys Valio smör normalsaltat för 19:90 (max 3).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #444 skrivet: 2016.03.31 - 17:16:31 »

Axfood började ju med eget smör för en tid sedan. Nu har de KRAV-smör också, i halvkilospaket! Hemköp säljer dem för 25:- den här veckan. De har även KRAV-bananer för 10:-. Tips till Sorla, frysta bananskivor är jättebra att göra glass på.  :flirting:

Mormalpris på smöret är 37:95 på Hemköp: Gissningvis några kronor billigare på Willys, så nu kanske jag också har råd att köpa ekosmör.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #445 skrivet: 2016.04.12 - 16:35:26 »

Vi har ingen vettig Hemköp här på mina breddgrader. Jag hämtar bara mina paket där och möjligen nödhandlar lite mjölk.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #446 skrivet: 2016.04.12 - 17:07:21 »

Äre en sån där liten? Men smöret finns så klart på Willys också och till bättre pris. Kommer just därifrån men glömde kolla. Jag har 5 pkt i frysen så jag står mig ett tag.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #447 skrivet: 2016.04.13 - 13:46:52 »

Alla Willys har ju inte samma sortiment, men min Willys har börjat med Åsens ohomogeniserade mjölk nu. Har hört att den ska vara så god, men jag tycker nog tyvärr Arlas Gammaldags är godare. Kan bero på att Åsens inte är fetare än standardmjölk - dummisar! Skiljer rätt mycket, 3 % vs 4.2 % Ogillar också att den är på plastflaska även om det är praktiskt och att det bara är 9 dl i.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #448 skrivet: 2016.05.02 - 04:49:38 »

Nu har Willys extrapris på smöret, 29:90. Deras normalpris är tydligen 34:95. Nu övergår även hemulen till ekosmör. Här har det bara funnits de där små 250-gramspaketen förut och det blir ju jättedyrt.

Det är gott förresten. Hoppas det kommer osaltat också. Det blir så mycket godare att salta själv.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #449 skrivet: 2016.08.09 - 15:19:01 »

Hemköp har Mozzarella 125 g för 5:-. Michelangelo, Wernerssons. Tycker den är lika god som Galbani. Köpte 15.

De har även vattenmelon för 5:-/kg om man är intresserad av det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544