Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 18:52:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 31   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Veckans köptips  (läst 268791 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #300 skrivet: 2010.07.27 - 22:51:28 »

Så  kan det nog vara  :flirting:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #301 skrivet: 2010.07.28 - 01:03:24 »

på min tid i kassan så hette det "övrigt"  :flirting: .. fanns en för "special" också.. den användes flitigt!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #302 skrivet: 2010.07.28 - 02:31:34 »

Ja, det såg inte trevligt ut med slaskplu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #303 skrivet: 2010.07.28 - 09:47:21 »

Det kan ju vara så att det är ett långt ord som inte kom med på kvittot? Fast vad börjar med slaskplu? och var de sista bokstäverna stora så är det ju inte så heller. Du får ringa och fråga vad det är  :lol: och spela lite dum :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
TPC
Jr. Member
**

Smörklickar: 4
Offline Offline

Antal inlägg: 55


« Svara #304 skrivet: 2010.07.31 - 03:58:47 »

Dom har höjt priset på enkilos ekologiskt smör från 52 kr till 79 kr på coop här. :cry: Är det någon som vet var man kan få tag på ekologiskt enkilos till det gamla priset? Eller har någon anna rekommendation på bra smör? Annars får det nog bli den vanliga varianten i fortsättningen.  :cry:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #305 skrivet: 2010.07.31 - 10:18:54 »

Du har fått det jättebilligt!
Vi har betalat länge 69 kg / kg.

I min ica maxi hittar jag 500g förpackningar för 69 kr/ kg, medan dom 1 kg kostar 71 kr/ kg.

Efter några månader pratade jag med personalen och dom var medvetna om det konstiga priset.
De sade att arla kör så konstigt med storförpackningar ...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #306 skrivet: 2010.07.31 - 11:03:32 »

De sätter ju priserna efter hur mycket de säljer. En större förpackning kan alltså vara dyrare än en liten som säljer bättre. Helt sjukt. Första gången jag märkte den konstiga prissättningen var en 15 år sen när jag upptäckte att en refillkorv med BOBs lingonsylt var dyrare än att köpa en ny burk. Jag gick och sa till, för jag trodde märkningen var fel. Det var den alltså inte. Då undrar man ju varför de har refillkorvar.  :smack_head:

Nåt annat man ska kolla är kryddor. Det kan vara billigare att köpa glasburken än påsen av samma märke.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #307 skrivet: 2010.08.30 - 13:43:47 »

City Gross

Svensk köttfärs     39:90
Sidfläsk, "grillribs"   39:90
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #308 skrivet: 2010.08.30 - 20:24:47 »

Jag upptäckte också att en sådan pumptvål var billigare i orginalförpackning med pump och allt
än refilpåsen :sneaktongue:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #309 skrivet: 2010.08.30 - 21:46:31 »

Så är det inte där jag handlar, eller inte på allt. Men på en del varor är det ju faktiskt så. T.ex. mjölk och idag såg jag att det var så på sådana där små burkar med sallader, typ skagen och sådana. Billigare att köpa två små än en stor.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #310 skrivet: 2010.08.30 - 22:42:10 »

Jag upptäckte också att en sådan pumptvål var billigare i orginalförpackning med pump och allt
än refilpåsen :sneaktongue:
Refillpåsen kostar iaf lika mycket. Åtminstone där jag handlar! Så varför anstränga sig? Då kan jag lika gärna handla ny tvål med pump och allt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #311 skrivet: 2010.08.30 - 22:56:33 »

Så är det inte där jag handlar, eller inte på allt. Men på en del varor är det ju faktiskt så. T.ex. mjölk och idag såg jag att det var så på sådana där små burkar med sallader, typ skagen och sådana. Billigare att köpa två små än en stor.
Fast billigare ändå, och framförallt godare, är att göra sådana röror själv! Någon kväll här ville min älskade ha köttbulletallrik med mos och Västkustsallad. Jag hade ingen lust att åka och handla sådant, så det fixades hemma. Vi använde köpeköttbullar, frysta räkor (istället för de där tråkiga vattniga inlagda som man brukar ha i diverse olika sallader med räkor), majjo, crème fraiche, inlagda champinjoner, dill, salt och peppar, kokt potatis, mjölk, smör, och diverse ingredienser till sås (för till köttbulletallrik måste det vara brunsås), samt lingonsylt och smörgåsgurka.
För att vara "snabbmat", var det förbannat gott!
Egentligen borde man sluta köpa sådana röror, för det blir så mycket godare (och nyttigare) när man gör det själv!
Men sen kommer det ju då till latheten. Detta att man inte orkar.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #312 skrivet: 2010.08.30 - 23:08:24 »

Jo, sant. Men om jag ska vara petig så var det inte jag som handlade. Jag jobbar i affär, där jag även handlar :lol1:, och det var en kund som påpekade det. Men om jag ändå är petig kan jag också vara ärlig  :lol: jag brukar köpa färdiga röror. Älskling slänger gärna ihop själv, men står jag i affärn och blir sugen ( det är då jag blir sugen) så köper jag. Om jag inte handlar med älskling, för han tycker det är godare att slänga ihop själv.  :crazy: Så, en lång utläggning om ingenting  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #313 skrivet: 2010.08.30 - 23:20:37 »

Åh nu blev jag jättehungrig på köttbullar! Måste göra det någon dag, snart. Så gott med tex blomkålsmos till.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #314 skrivet: 2010.09.01 - 02:41:06 »

Glömde att City Gross även har torsk för 19:95/400g. Fiskad vid Grönland.  :biggrin1:

http://www.citygross.se/veckans-basta-pris_;jsessionid=4144A7470E07C71042F60E33789E1303?panelpageid=2040
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 31   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544