Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 05:36:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 232278 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #135 skrivet: 2011.06.22 - 17:11:03 »

Nu har jag fått jobb igen. Börjar 1 september så nu ska jag bara njuta och vara ledig. Har faktiskt börjat jogga lite. Börjar väldigt försiktigt typ går 5 min springer 1-2 min osv. Det är riktigt skönt och jag orkar mer och mer.

Helgen var däremot katastrof. Jag hjälpte till på SM i Lydnad och Agility och på fredagen var det uselt med mathållningen. De hade missat lunchen för funkisar men tillslut fick vi kassler och potatissallad  :puke1: Det resulterade i att jag i ren desperation tryckte i mig en chokladboll. Sen fortsatte det på samma vis hela helgen. När man stapplar i säng på kvällen och sedan är uppe igen tidigt nästa morgon orkar man inte vara duktig och förbereda allternativ mat. Hade jag vetat att det bara skulle serveras sockerbomber till funkisar hade jag förberett långt innan.

Och i helgen är det midsommar. Då tänker jag äta sill. Orkar inte göra egen då vi är bortbjudna.Har ingen lust att komma och säga att jag äter min egen sill. Men sen gäller det att komma på banan igen, nu vill jag minska måtten.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2011.06.22 - 19:37:27 »

Grattis till jobbet!  :rose:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #137 skrivet: 2011.06.22 - 22:06:22 »

Det är alltid skönt när man vet att ett nytt jobb är garanterat!
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2011.06.23 - 02:55:47 »

 :thumbsup: Härligt!!! Grattis till jobbet!  :thumbsup: :clapping:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #139 skrivet: 2011.06.23 - 09:39:18 »

Vad bra! Grattis!  :flowers:

Då blir ledighetsnjutningen dubbelt så bra!  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #140 skrivet: 2011.06.23 - 14:53:27 »

Tack så mycket. Ja det är skönt att veta.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #141 skrivet: 2011.06.27 - 17:02:40 »

Hur var midsommar då? Jag var hos goda vänner som hade bakat fröknäckebröd och gjort blomkålsmos. Inga problem alltså att hålla någorlunda kolhydratlågt. Men dagen efter kom grannarna på landet på besök och hade med sig en urgod äppelkaka. Det gick ju inte att motstå så då trilla man dit igen. Jag har inte vägt mig men byxorna stramar  :sad: Idag har jag i alla fall sprungit och utökat sträckan något. Det kändes bra när det går framåt. Den här veckan är målet att springa 3 ggr. Och så klart låta bli alla onyttigheter
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #142 skrivet: 2011.06.27 - 21:38:04 »

Grattis till nya jobbet!!  :cheers:

Det är så skönt när den där speciella känslan infinner sig när man kommit igång och joggar. Har inte hänt mig speciellt många gånger men ff  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #143 skrivet: 2011.06.28 - 00:19:25 »

Du ser vad bra det var med "förbjuden" äppelkaka, Tina! Du orkade mer!  :whink: Jag har inte grattat till nya jobbet, så jag gör det nu!  :flowers:  :rose:  Härligt att höra att saker och ting har ordnat sig!  :nod-yes:

Hoppas på att dina goda föresatser angående jogging håller i sig. Har du något mål? Typ Lidingö runt eller nåt?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #144 skrivet: 2011.06.30 - 14:21:20 »

Tack Corny! Nä inga mål mer än att jag vill få in det som en vana. Alla tjatar om lopp men det har jag ingen lust med. Hade som mål en gång att springa tjejmilen och sedan när det var uppfyllt la jag av. Maken ska springa både Lidingö och åka Vasaloppet, han måste ha sådana mål.  Har tyvärr bara sprungit en gång den här veckan men imorgon blir det svalare hoppas jag och då ger jag mig ut. Kanske jag orkar på söndag också så är jag uppe i mina 3 ggr.
Loggat

Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #145 skrivet: 2011.06.30 - 23:05:01 »

Aha! Jag ber om ursäkt för det här med Lidingörundan.  :blush: Visste ju inte att du redan hade blivit nertjatad!  :eeek: Men jag måste säga att jag är djupt impad över redan gjord tjejmil!  :worshippy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2011.07.02 - 02:26:17 »

 :thumbsup: bra jobbat med Tjejmilen!  :worshippy: är djupt impad jag också!.. men jag förstår att du tycker det känns lite tjatigt när alla frågar om ett mål..? undrar varför alla tycker man ska ha ett sådant?  :rolleyes:  precis som att alla som börjar röra på sig MÅSTE ha som mål att klara av tjejmilen eller liknande...? vaffedå?  :sneaktongue: kan man inte bara få njuta av vägen i stället  :lol: :flirting: ... säger jag som har väldigt svårt för att motionera i grupp!..  :laugh: ska jag svettas och flåsa så gör jag det heldre ensammen!... ja undantaget är väll sovrummet... men det räknas inte i detta sammanhang!  :whistle: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #147 skrivet: 2011.07.02 - 02:34:37 »

ja undantaget är väll sovrummet... men det räknas inte i detta sammanhang!  :whistle: :flirting:
Åhh, jo. Det räknas visst! Hur många kalorier precis gör du av med där???? Det vill vi absolut veta!  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2011.07.02 - 02:48:28 »

 :laugh: det är en Väääl bevarad hemlighet det!  :whistle: :laugh: :flirting: ... fast just nu är det indianer på besök... så kalorierna får vacker stanna kvar...  :whistle: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #149 skrivet: 2011.07.02 - 22:04:14 »

Jag hade också ett mål när jag började löpträna några år sedan.
Målet var blodomloppet 5km, när jag fixade det slutade jag träna efteråt.
Så det var inte riktigt så bra...
Loggat
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544