Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 01:58:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 232265 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2009.08.05 - 22:15:39 »

Välkommen tillbaka efter semestern! :wave:

jag tror ärligt talat att ens egna smaklökar förändras lite på denna diet ja.. har märkt det själv också... sådant som man tyckte var skitgott förut... smakar nu inte alls gott! :badtongue: ... men andra saker, som man inte kunde äta förut... är helt plötsligt jättegott! :lol:... som mörk choklad tillexempel!... kunde inte äta det förut. tyckte smaken var vedervärdig!.. men nu äter jag det och tycker det smakar lika gott som marabou Mjölkchoklad gjorde då! :tongue:...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2009.08.05 - 22:30:19 »

Samma här. Råkade jag få en mörk bit i munnen av misstag, ur en chokladask eller så, var jag tvungen att skölja munnen efter att spottat ut och ändå gick den vidriga smaken inte bort.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2009.08.05 - 22:48:49 »

Precis så var det för mig också!  :laugh:.. men nu är det heeelt andra bullar! :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #63 skrivet: 2009.08.06 - 09:23:51 »

Ja så är det för mig med med choklad. Blev bjuden på en ny sort från Marabou med jordgubbar i och jisses va sött det var. Istället njuter jag av de olika sorterna Lindh har. Tyvärr är dom inte rättvisemärkta men gudomligt goda.

Det här med färskpotatisen tycker jag är rätt skönt, nu kan jag ärligt säga nästa gång att jag inte tycker det är så gott.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2009.08.07 - 00:35:26 »

ja det är ju jättebra ju!  :clapping: .. då blir du troligen inte heller så sugen på färskpotatis längre fram heller!.. eftersom du nu provat och konstaterat att den inte va så himlastormande god!... och då är det verkligen mycket lättare att säga nej! :lol:

håller med dig om att det är himmelens synd att Lindth inte är rättvisemärkta... men de är, enligt mig, den godaste chokladen!.. har provat mååånga andra mörka choklader.. men ingen håller samma smak och klass som lindth tyvärr.

här i sthlm finns ett företag som heter Robert E:s Choklad. de säljer handgjord choklad. både som kakor och små mummsbitar!  :dribble: .. deras choklad är fruktansvärt god!.. och då den mörka är 70%:ig så är den ok att äta också! :lol:.. tyvärr är den väldans dyyyyr! :tongue_wag: .. men när man vill unna sig det där lilla extra emellanåt, så är den perfekt! :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2009.08.07 - 03:34:28 »

Såg ni inte på TV, Uppdrag granskning tror jag det var, om vilken bluff rättvisemärkt kan vara?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2009.08.07 - 04:59:14 »

Nope  :confused3: .. men det kan jag tänka mig att det bluffas mycket med ja!.. tror Måååånga av dessa märkningar fufflas och fifflas med.. tyvärr!. men vad annat kan man göra?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2009.08.07 - 12:45:44 »

Dessutom var det skrämmande hur det var menat att funka också. De extra pengarna ska gå till arbetarna, kanske till att bygga en samlingssal eller något sådant. Jag trodde att det garanterade att produkten kom från ett ställe där arbeterna redan hade det bra!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #68 skrivet: 2009.08.07 - 16:20:46 »

Den där handgjorda chokladen måste testas. Jo jag såg det där om rättvisemärkt, the tror jag det handlade om. Egentligen är jag mer ute efter ekologiskt för då tror jag att det automatiskt blir bättre för arbetarna. Ekologisk och rättvisemärkt choklad brukar hänga ihop. Sen sa dom på programmet att det funkade bättre när det gällde kaffeodling, där hade man kommit längre.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2009.08.09 - 22:08:59 »

Chokladen säljs i en liten butik på T-Centralen!.. precis i ingången till Åhlens.. när man kommer upp från T-Banan.  :lol: .. som sagt är den dyyyr. men jättegod! :dribble:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #70 skrivet: 2009.08.10 - 20:36:26 »

Tina, nu verkar vi prata om choklad här  istället för Tina, men det går väl  :rolleyes:,

Jag verkar kunna äta choklad periodvis.
Förra helgen hittade vi flera olika rättvisemärkta krav-choklad allt från 30 % till 86%.
vi testade 60% med apelsinsmak och 86& mörk. Vi var förvånade om att de 86% smakade så mjukt och sött.
Tyvärr kommer jag inte ihåg märket nu , men alla sorter hade en egen färg på omslagspapper.
Jag försöker luska vidare vad dom hette, för jag fick för mig att dom inte innehöll sojalecethin !
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #71 skrivet: 2009.08.11 - 15:52:31 »

Ni får gärna prata choklad här. Kwidell, jag vet precis vilken du menar. Ska förbi där snart och då ska jag handla. Idalina, det var inte Anton Bergs du hittade?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #72 skrivet: 2009.08.11 - 19:50:16 »

Ni får gärna prata choklad här. Kwidell, jag vet precis vilken du menar. Ska förbi där snart och då ska jag handla. Idalina, det var inte Anton Bergs du hittade?

Men är dom då rättvisemärkta ?
Det tar kanske tid innan jag hittar dom igen, men lovar att rapportera!
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #73 skrivet: 2009.08.12 - 10:44:21 »

Anton Berg har rättvisemärkt choklad. Men det finns inte överallt. Coop forum har i alla fall. Sen om det spelar så stor roll för arbetarna, det vet jag inte. Kanske viktigare att köpa ekologiskt men den är tyvärr inte så god som de andra.
Loggat

esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #74 skrivet: 2009.10.14 - 19:23:12 »

Att smaken förändras har jag oxå noterat, trots att jag bara har LCHF.at i några veckor. Numera finns inget så njutbart som riktigt mörk choklad. Jag köper Marabous 86%-iga. Den innehåller soyalecitin så jag letar alternativ. Härom dagen smakade jag pyttelite av en dajm, nåt jag normalt älskar. Det smakade ruggigt sött på ett onaturligt sätt, som överdos av sötningsmedel typ.. :puke1:

Vi har en välsorterad FairTrade-shop här i krokarna. Imorgon ska jag eventuellt åka dig. Huvudsyftet är att köpa kryddor, men kanske finns där även nån smarrig choklad.
Loggat
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544