Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 09:14:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 230480 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #540 skrivet: 2013.05.03 - 11:35:11 »

Spännande med kuren! Men vad jobbigt med att barna flyttar så långt bort! Stackars navelsträng!  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #541 skrivet: 2013.05.19 - 19:24:14 »

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk resa. Jag gillar verkligen Vancouver och förstår varför dottern trivs. Hennes man är en mycket trevlig kille också. Jag har fått äta många spännande saker. Hennes man har kinesiska föräldrar så bröllopsmiddagen var helt kinesisk med vaktlar, maneter, svalbosoppa mm. Själva ceremonin hölls i en vacker kinesisk trädgård.

I Vancouver verkar man mycket sundare än i USA, lätt att äta LCHF med mycket grönt till maten. Enda jag surade över var att det var omöjligt att hitta grädde utan karagan. Man fick gå till de ekologiska butikerna för att hitta det.

Och flyresan var besvärlig matmässigt. Jag orkade inte ta med mig mat eftersom vi skulle byta i London och där är säkerhetskontrollen stenhård.

Även om avskedet var svårt är det skönt att vara hemma igen.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #542 skrivet: 2013.05.19 - 19:32:47 »

Vad kul det låter som om du haft det! Jag tycker Canade öht verkar mycket sundare än USA. Skulle vilja åka dit nån gång.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #543 skrivet: 2013.05.19 - 21:39:42 »

jag har en farbror i Canada men har aldrig varit där. Det står högt på min lista av ställen jag vill åka till.

Här kan jag inte får grädde utan karragen, inte heller i ekologiska butiker... har inget val om jag vill ha grädde, tyvärr!

Kul att höra om din resa och spännande med maten!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #544 skrivet: 2013.05.21 - 21:29:33 »

Välkommen hem!

Bröllopsmiljön var säkert jättevacker, och spännande att smaka så många annorlunda rätter!
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #545 skrivet: 2013.06.13 - 15:17:34 »

Igår blev jag sugen på makaronipudding och hade en falukorv i kylen. Testade att byta makaronerna på kokt vitkål och mjölken mot grädde och det blev succé. Det kommer jag göra fler gånger.

Har kommit igång med träningen, vi har health challange på jobbet och man ska träna 30 min 3 ggr i veckan. Bra att få lite motivation. Vi är i lag så alla ska göra det men det är frivillgt att vara med i laget. Klarar man det kommer man få SPA-behandlingar och annat i belöning. Jag tränar för midnattsloppet i år igen och har som mål att det ska gå lite fortare i år. Min plan är att jag kör 2 kortare pass där jag tränar intervaller för att få upp farten. Sedan ett långpass där tiden jag är ute är det viktiga och jag behöver inte springa hela tiden. Funkar bra tycker jag.

Jag har testat att sluta med mina tabletter för sömnen 5-htp och L-Tryptophan men nu fick jag börja igen. Förmodligen för att det är lite stressigt på jobbet. Jag verkar vara väldigt känslig.

Ja det var väl allt för idag.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #546 skrivet: 2013.06.13 - 16:23:13 »

Det var ingen dum idé! Jag tycker de flesta substitut med viktål låter räliga, men det här lät mums! Stuvad vitkål är ju gott och milt i smaken - som stuvade makaroner. :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #547 skrivet: 2013.06.13 - 16:23:39 »

Speciellt det där vitkålsbrödet som idalinda försökte få oss att baka förut!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #548 skrivet: 2013.06.24 - 15:05:47 »

Ja fast jag gillar kål i alla former. I helgen blev det "potatis"-sallad med zuccini istället för potatis. Det lustiga är att vi var 3 som åt lchf och 9 som äter vanligt och gissa vilken sallad som det var mest åtgång på. Fast sonen var glad för han älskar min potatissallad (den med potatis). Vitkålsbröd låter däremot inge vidare.
Loggat

berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #549 skrivet: 2013.06.24 - 19:22:13 »

Vitkålsbröd? Det måste jag ha missat. Låter skumt, men. Har vi nåt recept på det?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #550 skrivet: 2013.06.24 - 19:37:39 »

Jaha då. Och det var visst skogsstjrna, inte idalinda.  :biggrin1:
http://fetbobba.net/fettskramd-arkiv/43.freebb.com/fettskramd/fettskramd-article576.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #551 skrivet: 2013.06.25 - 20:43:51 »

Tack. Ska testa nån gång. Och ge mitt betyg på brödet. :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #552 skrivet: 2013.06.25 - 21:33:12 »

Jaha, ja det ska bli intressant!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #553 skrivet: 2013.07.03 - 14:47:38 »

Nu går jag snart på semester och tänkte önska er en skön sommar. Själv kommer jag inte ha internet på 3 veckor så det blir inget surfande. Skönt med lite avgiftning. Väntar med spänning på recension på vitkålsbrödet :)
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #554 skrivet: 2013.08.16 - 10:56:01 »

Hej, hej! Hoppas ni haft en bra sommar. Det har jag. Vädret har varit perfekt för stugvistelse, mest sol och varmt och så några skurar som "dammat av" emellanåt. Maken har jobbat med våran kammare som blivit gästrum. Blev så himla fint med blommiga tapeter. Nu ska det bara inredas. Själv har jag jobbat i trädgården, badat, löptränat och gjort utflykter till loppisar och annat.
Har gått upp några kilon, det blir gärna lite extra gott och så vin varje dag. När det är varmt orkar jag inte äta ordentlig lunch utan har plockat smultron (vilket smultronår) och ätit med rysk yoghurt, så gott.
Men nu är jag tillbaka i vardagen igen så jag räknar med att vikten snart normaliserats.

I morgon var det meningen att jag skulle springa midnattsloppen men jag har haft ont i halsen i snart 2 veckor så jag vågar inte. Är riktigt surt då jag tränat och förbättrat mig sedan förra året. Men just halsinfektioner ska man vara försiktig med så jag får nog avstå. Funderar på om jag ska springa tjejmilen istället.
Loggat

Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544