Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 00:09:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 231736 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #525 skrivet: 2013.02.10 - 22:27:10 »

Jag ångrar nästan att jag inte slog till när CG hade ett gångband för under 1000:- härom veckan. Jag var egentligen inte intresserad, men kollade in det åt en kompis när jag var där. Det såg väldigt gediget ut. Egentligen vill jag hellre gå ute, men det blir mer och mer sällan av och jag tycker inte om det. Iom att jag lutar lite är det jobbigt att gå och jag får ont i de muskler jag felbelastar. Tror det skulle vara lättare att motverka på ett band där man kan stötta upp sig lite och så är det ju lättare att ta bara 5 minuter då och då, vilket jag tror skulle vara bättre för mig, då hinner jag inte bli stel och få ont. Det blir ju inte av att klä på sig och ta sig ut för så lite. Dessutom är det inte bra att bara cykla som det kommer att bli i sommar.

Nåja, det hade väl blivit stående efter ett tag, så det var väl lika bra. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #526 skrivet: 2013.02.11 - 18:00:48 »

Det var nog lika bra det ja.. som du säger så har de en förmåga att bli stående och samla damm efter ett tag!..  :flirting: 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #527 skrivet: 2013.02.15 - 21:17:08 »

Men det vore inte så dumt att kunna kolla filmer och annat när man springer/går. Jag är lite sugen på ett löpband hemma fast jag tycker det är skönt att komma ut också och dessutom måste hundarna ut också. Fast dom skulle ju också kunna springa på bandet  :laugh:

Annars har jag en sådan där jobbig nästan sjuk period. Snuvig på mornarna, hängig på kvällarna. Sen kom mensen efter bara 3 veckor  :badtongue: Det är ingen ordning alls. På måndag börjar jag jobba igen i alla fall, ska bli rätt skönt.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #528 skrivet: 2013.02.16 - 02:30:50 »

 :bearhug: :there: :hugsmile: hoppas att du ska må bättre igen snart Tina!  :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #529 skrivet: 2013.02.19 - 19:41:52 »

Tack Kwidell, fick ta en Ipren för att överleva första jobbdagen och idag är jag lite piggare. Jobbet är jättekul och så upptäckte jag idag att vi har ett lchf-café runt hörnet där man kan köpa dagens lunch. Nästan för bra för att vara sant.
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #530 skrivet: 2013.02.19 - 20:12:51 »

 :thumbsup: det är underbart! börja jobba igen är tröttsamt men det blir nog bättre framöver! speciellt med bra mat runt hörnet!
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #531 skrivet: 2013.03.10 - 14:23:45 »

Full rulle på nya jobbet så Fetbobba blir lite försummat. I torsdags hade vi frukostmöte och då hade de fixat lchf-"macka" till mig och en kille till som äter lchf. Himla gulligt tycker jag. Mackan bestod av 2 stekta ägg med skinka emellan, helt ok. Förra helgen åkte maken vasaloppet och jag var med som chaufför och för att testa hans blodsocker utmed loppet. Vi bodde på hotell med ett vasaloppspaket. Det ingick middag vilken var bedrövlig. Ibland undrar jag om man blir bortskämd när man äter lchf eller om maten verkligen var usel. Stora bitar varmrökt lax i en äcklig sås eller någon slags kycklingsås. Till detta pasta, ris eller potatis. Vi tog pizzasallad. På väg dig och hem blev det Max resp. Donken. Max i Falun har inte lowcarbburgaren utan jag fick ta en vanlig som jag fick på tallrik. Trist. För egen del blir det inte mycket tränat. Har väl varit mer eller mindre förkyld sedan jag började jobba. Alla är väldigt sjuka och hemma, jag tröstar mig med att jag i alla fall håller mig på benen. Hundarna har börjat på dagis och det är sådär. Det går kennelhosta och trots vaccinering så fick de en lite släng. Ja det är väl lite vad jag haft för mig senaste tiden.
Loggat

Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #532 skrivet: 2013.03.10 - 18:23:52 »

Mat på restaurang är tyvärr inte alltid så gott. Jag tycker min mat hemma är mycket godare!
Det finns en restaurang i Växjö som håller stilen och det är PM som år efter år får utmärkelse.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #533 skrivet: 2013.03.10 - 19:11:52 »

I alla fall de av typen lunchrestaurang.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #534 skrivet: 2013.03.10 - 20:42:06 »

Fint att dom på jobbet fixar också riktigt mat åt er!
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #535 skrivet: 2013.04.30 - 10:20:56 »

Lite uppdatering. Imorgon åker vi till Vancouver för att besöka dotterna och bevista hennes bröllop, japp, hon har flyttat för gott nu  :worried:
Men det ska bli skönt med lite ledigt. Jag trivs med mitt nya jobb men börjar inse att 8 timmars arbetsdag är för mycket. Man hinner ju inte mycket annat på vardagarna. Nu drömmer jag om att gå ner i arbetstid.
Jag har skaffat linser också, lite jobbigt för jag blir trött. De är progresiva men funkar inte lika bra som glasögon. Men det är väldigt befriande och så upptäckte jag att jag kan plocka ögonbrynen själv nu :)
En rolig sak är att jag börjat gå ner i vikt trots att jag slarvar en hel del. Jag tror det beror på flera saker, jag stressar inte alls i den grad jag gjorde på förra jobbet, jag har testat Mia Lundins kur för förklimakteriet och det känns som kroppen har fått fart på förbränningen. Jag gör det främst för att få sova på nätterna men om jag dessutom går ner i vikt är det en bonus.
Ha en bra Valborg kära fetbobbor!
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #536 skrivet: 2013.04.30 - 10:59:38 »

Wow, det är ju jättestort. Ha så trevligt! Och grattis till vikten också.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #537 skrivet: 2013.04.30 - 11:42:17 »

Mia Lundins kur? var kan jag hitta mer om det?

#sign klimakterikärringen.
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #538 skrivet: 2013.04.30 - 15:00:40 »

Tack Hemul, ja det är jättestort och har tagit det mesta av min tid och kraft.

Mynlen, kolla hennes sida (googla) Hon har idéer om hur man kan ta olika biologiska hormoner och har skrivit boken "Kaos i kvinnohjärnan"
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #539 skrivet: 2013.05.02 - 20:12:22 »

Många trevliga saker i ditt liv just nu.
Men jag förstår att det är lite dubbla känslor inför bröllopet, att dottern nu definitivt stannar där.
Loggat
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544