Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.01 - 11:47:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 232665 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #510 skrivet: 2012.11.09 - 16:50:55 »

Idag har jag julbakat, saffransmuffins och pepparkakor. Blev helt ok men nu är jag proppmätt och undrar hur jag ska orka middag. Jag brukar ju inte äta fikabröd på em. Jag gillar att kolla på "Hela Sverige bakar" och blev väl lite inspirerad. När jag var yngre och när barnen var små bakade jag en hel del men tappade lusten när de blev äldre.

Annars å har jag varit lite sänkt idag, vaknade med huvudvärk och senaste veckorna har jag haft svårt att sova. Någonting är knasigt med kroppen. Läste på lite om klimakteriet så nu har jag beställt progesteronkräm från Iherb för att se om det hjälper.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #511 skrivet: 2012.11.09 - 20:49:05 »

Huvudvärk från morgonen är inget vidare att börja dagen med. Vet hur det är  :nod-yes:.
Hoppas att du hittar en lösning.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #512 skrivet: 2012.12.04 - 20:24:58 »

Våran våg har gått sönder och vi har tydligen slängt den analoga, hur ska man då hålla koll på vikten. Annars är det rätt ok. Den där krämen är jag nöjd med. Har beställt lite fler tabletter som ska vara bra för klimakteriekärringar. Jobbigt att komma ihåg att ta allt och smörja sig.

Jag har utmanat mig själv med tabataträning. Ska köra 4 ggr i veckan i 3 veckor. Det är riktigt kul men jobbigt. Körde igår och har väldig träningsvärk idag.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #513 skrivet: 2012.12.04 - 21:46:44 »

Visste inte att man kunde köpa sånt receptfritt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #514 skrivet: 2013.01.11 - 14:52:29 »

Iherb har allt kul vi inte får köpa i Sverige :)

Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #515 skrivet: 2013.01.11 - 14:54:56 »

bara att beställa då!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #516 skrivet: 2013.01.11 - 15:14:41 »

Passarej för tullen. Bokia torskade ju när hon beställde nåt medel på munsår. Fick nåt brev om att det minsann var förbjudet att importera receptbelagd medicin och prylarna tog de väl i beslag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #517 skrivet: 2013.01.11 - 15:16:57 »

jaså? det visste inte jag. synd!
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #518 skrivet: 2013.01.11 - 17:12:20 »

Jag har beställt flera gånger utan problem.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #519 skrivet: 2013.01.21 - 22:31:41 »

Jag blev uppsagd från jobbet före jul och passade på att köpa gymkort för min innestående friskvårdspeng. Idag utnyttjade jag kortet för första gången. Det var ett bra tag sedan jag tränade och det kändes efteråt. Fy sjutton vilken träningsvärk jag kommer ha i morgon. En skum grej var att jag värmde upp på löpband, första gången jag testar ett sådant. Jag blev alldeles snurrig av det. Sprang bara 10 min men trodde jag skulle trilla omkull när jag gick av. Ungefär som när man var liten och snurrade på sådana där spriralstänger, fort, fort så sprang man runt alldeles snurrig och skrattade. Någon som varit med om det? Med löpbandet alltså. Jag hade ju tänkte springa längre tid men vet inte om jag vågar nu.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #520 skrivet: 2013.01.21 - 23:14:04 »

Löpband är skitläskiga och livsfarliga!

Varför blev du uppsagt då, är du ledsen för det och har du fått nåt nytt? Ursäkta om du redan sagt det, jag är helt väck i kolan idag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #521 skrivet: 2013.01.22 - 05:34:11 »

För det första instämmer jag i Hemuls fråga. För det andra. Ja, det har jag råkat ut för. Balanssinnet fattar i te vad som händer. Du springer och värden borde förändra sig. Men du är på samma plats. Spookie! Men du vänjer dig. Använd handsfrien, om du skulle bli så yrslig så du ramlar.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #522 skrivet: 2013.01.22 - 20:54:34 »

Skönt att det inte bara är jag då, tyckte jag var knäpp. Jag tänkte att det var ett bra sätt att vänja fötterna att springa i barfotaskorna. Får se om huvudet vänjer sig också.
Nä jag har inte skrivit om att jag blivit uppsagd. Så här efteråt var det skönt för det har varit helt galet på jobbet hela hösten. Nu när jag fått vila upp mig fattar jag hur mycket energi det sugit. Jag har fått nytt jobb och börjar i slutet av februari. Fick betald uppsägningstid så jag kan kosta på mig att vara lite ledig.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #523 skrivet: 2013.01.22 - 21:44:34 »

Bra.

Börja med att gå kanske, så skallen vänjer sig lite gradvis?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #524 skrivet: 2013.02.10 - 20:18:11 »

Det börjar bli bättre på löpbandet, kört 2 ggr till. Men igår fick jag fart på skidorna, ja fart och fart men jag börjar greppa tekniken och vågade mig nerför i backarna. Jag är så sjukt harig och får nästan ångest för minsta utförslöpa. Det är längdåkning jag pratar om.

Imorgon ska hundarna skolas in på dagis och jag är precis lika nojig som när barnen skulle börja. Om en vecka börjar jag jobba igen, pirrigt det med.
Loggat

Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544