Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 12:28:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 230669 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #45 skrivet: 2009.05.27 - 12:26:47 »

Du är snäll du  :flowers:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2009.05.27 - 13:13:49 »

 :nod-yes: :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #47 skrivet: 2009.05.29 - 17:52:01 »

Så har man vart hos doktorn igen. Ingen större förståelse för att man tycker det är jobbigt att gå omkring och vara trött jämt. Men jag har tagit mina prover så nu får vi se. Jag skulle kanske ha andats p henne så skulle hon fattat att det var något fel p åmig  :smile: Ger inte det här något får jag väl haka på jod-spåret som ni andra kör.

Det är snart slut på min tarmrenssningskur också. Borde nog göra ett salivtest igen för att se om candidan gett sig något.

Nu är det fredag och det ska grillas och så har jag köpt ostfyllda chilifrukter som kvällsgott. Fast oftast brukar vi vara så mätta efter middagen att vi inte orkar något efter det.

Trevlig helg!
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #48 skrivet: 2009.06.04 - 19:16:38 »

Nu har provsvaren kommit och dom var perfekta, hon sa till och med lite förvånat att jag hade jättefina värden och då kan man inte vara sjuk. Så nu tillhör man då de besvärliga medelålders kvinnorna som har difusa trötthetsymptom. Jag ska dit om 2 veckor igen men tvivlar p att det kommer ge någonting. Ska man nu gå in på sköldkörtelspåret. Åh va trött jag blir på det här, jag vill blir frisk NUUU!

Åh jag glömde den goda nyheten. Imorse passerade vågen 70 kg strecket vilket var mitt första delmål. Min våg mäter fettprocenten i kroppen också och den hade gått under 35 % nu.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2009.06.04 - 19:53:36 »

Typiskt!  :kungfu:

Visst hade du det här innan kostomläggningen också, eller hur var det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2009.06.04 - 19:55:18 »

Och jag såg inte den goda nyheten. Grattis! :party:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #51 skrivet: 2009.06.04 - 21:36:44 »

Om du ska gå in på sköldskörtelspåret, så ska du verkligen PROPSA på att få dessa undersökningar gjorda. Jag frågade lite snällt, och då fick jag till svar att de inte hade hittat något konstigt. (De hade alltså mätt T4, vilket väl är det som "slår" lättast. Bra iaf att de inte kan hitta några speciella fel!

Stort grattis till viktminskningen! Vet inte hur mycket du vägde från början, men alla minskade kilon är bra kilon!  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2009.06.04 - 21:49:39 »

Jag fick min läkare att ta hela baletten, T4 och T3. :cool:

Men det kommer säkert att vara helt normala världen.  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #53 skrivet: 2009.06.04 - 21:57:46 »

Min läkare vägrade att ta andra prover än T4 iom att det var normalt. Trots detta anser jag henne som grymt seriös. Åtminstone än så länge. Det var därför jag tyckte att man skulle propsa på alla tester man kan få!  :smile:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2009.06.04 - 22:19:58 »

Jo, min tyckte nog också att det var onödigt, men han är inte omöjlig med prover. Det är bara det att man måste komma på själv vad man ska ta. Han frågade om det var nåt annat - men jag kom ju inte på nåt.  :redface:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #55 skrivet: 2009.06.04 - 22:44:30 »

Jag bad om extra jodtest, men fick det inte pga att T4 inte indikerade något onormalt. Därför så tycker jag att alla ska vara påstridiga.
Dock tyckte hon att det var nödvändigt med alla möjliga andra tester, så jag ska väl inte klaga.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #56 skrivet: 2009.06.05 - 10:24:04 »

Ja jag ska läsa på och göra vad jag kan för att få alla tester gjorda. Jag har haft ungefär samma besvär tidigare och hade då b12 brist. Det kan ju hänga ihop med skldkörteln har jag läst. Nu är i alla fall den bristen borta. Vet ju inte om det är sköldkörteln som spökar men mycket tyder på det.

Tack för grattisen! Nä jag har inte gått ner mycket starta på 72,5 men det har stampat länge mellan typ 72 och 70,5 så jag blev glad att det trillat ner under 70 även om de tsäkert kommer gå upp igen.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #57 skrivet: 2009.06.26 - 11:50:38 »

Hej och hå!
Idag är det min sista arbetsdag på 5 veckor. Ska bli så skönt med semester och vädret kan man inte klaga på heller. Tänker inleda semestern med att ta tag i allt försummat i trädgården. Lite hundträing kommer det säkert bli också.

Hälsoläget är oförändrat. Igår genomgick jag skallröntgen och i morgon ska jag gå upp på full dos antidepresiva tabletter. Märker inget av dom än att jag gått upp i vikt och det blir man ju än mer deppig av  :sad:

Matläget är så att jag försöker äta lite mer kolhydrater i form av lite tomater på morgonen och någon frukt eller lite bär en gång om dagen. Märker ingen skillnad. Tror inte det är lösningen på mina bekymmer.

Ha en skön sommar alla!
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #58 skrivet: 2009.06.26 - 12:32:35 »

Hoppas att solen gör gott för din hälsa i alla fall  :nod-yes:!
Ha det skönt under semestern!
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #59 skrivet: 2009.08.05 - 13:55:26 »

Nu är semestern slut och jag tillbaka på jobbet. Det har varit första semestern som LCHF:are och jag måste säga att det gått smärtfritt. Jag har väl inte varit helt restriktiv utan druckit vin varje dag och lunch i värmen har varit blåbär och turkiskt yoghurt. Något litet hembakt har också slunkit ner men jag har klarat mig från att äta glass som jag annars är tokig i. Annars tycker jag det här är det absolut bästa sättet att äta. Tänk att få grilla varje dag och till det gräddstuvade kantareller, eller bea-sås.
 Många tycker att vi äter mycket gott och blir nyfikna, men sedan säger dom "men då måste jag sluta med wienerbröden", eller "hur ska jag klara mig utan ölen". Jag tycker det är lite bakvänt. Jag tänker på allt jag får äta och skulle jag bli väldigt sugen på en öl så får jag väl dricka det då. Ingen kommer och slår mig i huvudet för det. Själv blev jag bjuden på nyupptagen potatis och var såklart tvungen att smaka, men jag tyckte inte det var sådär himelskt som jag föreställt mig. Har smaken ändrats?
Loggat

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544