Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 12:17:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stevia  (läst 53528 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009.02.05 - 20:12:02 »


Fjällmor , skicka ett pm  , med adress så skickar jag grönt pulver till dig ... :laugh:

 :lmao:

 :thumbsup:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.02.05 - 20:46:40 »

Jag plattade ut dem i ett tunnt lager mellan plastfilm så man kan bryta/skära av så mycket man vill ha. Sen hackade jag dem frysta. Läste om det på nån steviasajt.

Citat
Fönster spelar absolut ingen roll på vintertid

På sommarn så klart! Jag har ju sått frön flera gånger, tagit sticklingar också, och det blir alltid lianer. Min brevkompis i Australien får ju också lianer. Hur förklarar ni det va?  :smack:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #17 skrivet: 2009.02.06 - 16:05:26 »

Visst är dom långa, rankorna, men de står på en stadig pinne hos mig i alla fall  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2009.02.06 - 16:15:57 »

 :huh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009.06.28 - 00:05:37 »

Nu har jag precis beställt hem lite mer Stevia  :lol: .. köppte första gången för några veckor sedan, på hälsokost här i kista.. men det var svindyrt! och jag köppte bara i flytande form. .. så nu beställde jag i pulverform i stället!  :lol:.. bra att ha lite av varge tycker jag! nu när jag vet att det är bra!... skulle bra gärna vilja odla egen.. men som vi bor nu så tror jag inte det fungerar tyvärr.. speciellt inte med våra katter!  :shake_head: .. de har en förmåga att äta precis allt levande jag har i fönstren! 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #20 skrivet: 2009.09.22 - 23:58:26 »

kwidell..   jag har oxå såna katter..  :glare:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2009.09.23 - 09:41:59 »

välkommen till klubben Esther!  :wave: .. visst är det tråkigt!.. att man inte får ha någonting ifred i fönstren!.. men allt som e levande ska tydligen gnagas på.... inklusive de få gånger jag har blommor i vaser!

men visst e de gulliga i övrigt de små liven!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #22 skrivet: 2009.09.23 - 11:00:11 »

Blommor i vas är ett minne blott här i huset. Om man vill se det positiva sparar vi en massa pengar då jag tidigare var svårt beroende av fredagsbuketter både i kök och vardagsrum.  :clapgrin: Vissa krukväxter går bra, men färgglada blomster smakar mumma har jag förstått. Det är väl med kissarna som med oss, man äter lika mycket med ögon som mun..

Fast som du är inne på; vete skråen (lokalt kraftuttryck) vad dom skulle kunna hitta på som höll en arg i mer än tolv sekunder... :inlove:
Loggat
Lingon
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #23 skrivet: 2009.09.23 - 22:40:19 »

Nu har jag precis beställt hem lite mer Stevia  :lol: .. köppte första gången för några veckor sedan, på hälsokost här i kista.. men det var svindyrt! och jag köppte bara i flytande form. .. så nu beställde jag i pulverform i stället!  :lol:.. bra att ha lite av varge tycker jag! nu när jag vet att det är bra!... skulle bra gärna vilja odla egen.. men som vi bor nu så tror jag inte det fungerar tyvärr.. speciellt inte med våra katter!  :shake_head: .. de har en förmåga att äta precis allt levande jag har i fönstren! 

Flytande stevia? Måste provas. De smulade bladen är trevliga för att man ser vad det är, men de passar inte i alla sammanhang. Undrar hur de färska bladen smakar? Kanske skulle prova i en kruka eftersom mina katter går ut när de vill beta.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2009.09.23 - 22:59:27 »

Flytande kan man göra själv av pulvret. Köp en pipettflaska och lös det i alkohol så riskerar du inte att det blir dåligt. Annars går det nog med vatten också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Caroline Cornelia
Newbie
*

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 16


« Svara #25 skrivet: 2009.09.24 - 08:33:56 »

Hej!
Ville bara säga att om det finns fler än jag som inte får till att hålla liv i sin Stevia växt och vill köpa färdig stevia billigt så finns det massor på den här sidan:
http://www.iherb.com/Search?kw=stevia
Jag har köpt både i portionspackningar och flytande från NuNaturals och är mycket nöjd.

Loggat
Lingon
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #26 skrivet: 2009.09.25 - 11:10:05 »

Flytande kan man göra själv av pulvret. Köp en pipettflaska och lös det i alkohol så riskerar du inte att det blir dåligt. Annars går det nog med vatten också.

Provar med vatten. Alkohol är  :eek: :eek: :eek: äckligt. Tycker jag, alltså.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2009.09.25 - 11:54:38 »

Du lär inte märka en eller två droppar t.ex. i en kopp kaffe.  :lol:

Fast jag brukar göra lite (stevia-) svagare lösning som jag har och droppar på bakelsebottnar och sånt. Då är det rätt gott men lite spritsmak.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #28 skrivet: 2009.11.09 - 20:49:18 »

Här köpte jag stevia, grön och vit;
http://www.friendlyshop.nu/index.php

Då det är mitt första köp kan jag inte bedöma vare sig pris eller kvalitet. Men servicen var snabb och personlig. Har beställt två gånger och fick med generösa gratisprov. När jag köpte grön stevia fick jag en liten påse med vit och vice versa. Sen fanns där gratis thepåsar (3-4 st per gång) och vid andra beställningen fick jag grön stevia i ströare till refillpris. Tummen upp.. :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2009.11.10 - 03:25:44 »

Tack! La till det i första inägget. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544