Fjällmor
|
|
« Svara #15 skrivet: 2009.01.04 - 21:34:23 » |
|
Och om jag äter spannmål blir jag dessutom uppsvälld i magen som om jag hade varit i 5:e månaden Jag med, och resten av kroppen svullnar också...
|
|
|
Loggat
|
Peace, love and all that jazz! /Fjällmor
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!
Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
|
|
|
Levis
|
|
« Svara #16 skrivet: 2009.01.11 - 20:28:10 » |
|
Jag började synda redan i höstas. I och med att jag inte mådde bra så orkade jag helt enkelt inte bry mej så mycket om vad jag åt. Under julen hade jag inga begränsningar alls, förutom maten var det pepparkakor och choklad i mängder.
Men jag kom just på att jag inte har ätit en endaste lussebulle, men det breror enbart på att jag inte orkade baka några själv och inte har blivit bjuden på några. Hade de funnits så hade även de trillat ner i magen.
Vägde mej idag, och trots allt detta väger jag bara 2,5 kg mer än jag gjorde i augusti, när jag för första gången på evigheter kom ner under 72 kg.
Vi håller så sakteliga på att ställa om kosten igen, snart lyckas vi nog helt.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #17 skrivet: 2009.01.11 - 20:51:26 » |
|
Jag började synda redan i höstas. Vägde mej idag, och trots allt detta väger jag bara 2,5 kg mer än jag gjorde i augusti, när jag för första gången på evigheter kom ner under 72 kg. Kan det vara så att du behållit den feta stilen och kanske inte ätit lika mycket kolisar som förr? Grattis till att det inte blev nåt värre bakslag på vågen!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Levis
|
|
« Svara #18 skrivet: 2009.01.11 - 22:02:01 » |
|
Jag har absolut behållit den feta stilen, smör och grädde är ju gott!! Den forna fettskräcken är som bortblåst.
Kolisar har jag ätit, men förmodligen i mindre mängd än tidigare, men ändå betydligt fler än vad som passar i en LCHF-kost.
Det blir nog ordning och reda nu när helgerna är över och släktingar inte bjuder på än det ena än det andra titt som tätt. För jag tackar inte nej när jag blir bjuden på något gott, hur många kolisar det än är.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #19 skrivet: 2009.01.11 - 22:22:05 » |
|
Jättebra att veta! Hoppas att tråkigheterna vilka de nu är har redit upp sig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
skogsstjrna
|
|
« Svara #20 skrivet: 2009.01.12 - 23:12:06 » |
|
Jag har varit relativt måttlig, men några synder av mindre karaktär: - finsk kålrotslåda (aningen i överkant med kolh)
- ostkaka (aningen i överkant med kolh)
- läkerol - jag har svårt att klara mig utan lakrits, och en ask läkerol ibland känns som en överkomlig synd (men nu har det nog blivit lite för många)
- sen gjorde vi typ fem sorters sill och ett par sorters strömming, för att bjuda gäster (och oss) på ett ståndsmässigt julbord
Hur klarade jag mig?
|
|
|
Loggat
|
Ha en fettrik dag!
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #21 skrivet: 2009.01.13 - 17:51:14 » |
|
God jul!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
skogsstjrna
|
|
« Svara #22 skrivet: 2009.01.13 - 18:06:55 » |
|
Tack Hemulen. Vikka fina snöflingor o tomteluvor du gjort! men nu har tjugondaknut vart...
|
|
|
Loggat
|
Ha en fettrik dag!
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #23 skrivet: 2009.01.13 - 18:25:34 » |
|
Nä, det är i kväll!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #25 skrivet: 2009.01.15 - 12:02:43 » |
|
Nog har jag syndat men inte så mycket som jag trodde jag skulle göra... Jansson med Potatis mmmm mycket smör och grädde till den.... lite doppebullar till doppet i grytan, finns ju inte mycket att välja på när det gäller doppebröd... men ack så gott...Julknäcke till skinkan ( ja det blev totalt 3 st skinkor tillagade i familjen, ungarna åt skinka dygnet runt ) Lite mycket nubbe med men va sjutton,, Jul utan nubbe är icke att tänka på och en nils oscars kalas julöl mmm... Finsk leverlåda syndades det på också.mmmmmm men annars ingen potatis,... Affe
|
|
|
Loggat
|
Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
|
|
|
skogsstjrna
|
|
« Svara #26 skrivet: 2009.01.16 - 09:55:47 » |
|
stjärnan du har klarat galant ! Tack, Idalinda!
|
|
|
Loggat
|
Ha en fettrik dag!
|
|
|
skogsstjrna
|
|
« Svara #27 skrivet: 2009.01.16 - 09:56:57 » |
|
Nog har jag syndat men inte så mycket som jag trodde jag skulle göra... Jansson med Potatis mmmm mycket smör och grädde till den.... lite doppebullar till doppet i grytan, finns ju inte mycket att välja på när det gäller doppebröd... men ack så gott...Julknäcke till skinkan ( ja det blev totalt 3 st skinkor tillagade i familjen, ungarna åt skinka dygnet runt ) Lite mycket nubbe med men va sjutton,, Jul utan nubbe är icke att tänka på och en nils oscars kalas julöl mmm... Finsk leverlåda syndades det på också.mmmmmm men annars ingen potatis,... Affe Nubbe är det inget fel på...
|
|
|
Loggat
|
Ha en fettrik dag!
|
|
|
pitch
Full Member
Smörklickar: 9