Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:58:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stolpskott på KiF  (läst 3841 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2008.12.18 - 08:01:44 »

Jag brukar, som bekant, ha koll på trådarna på KiF, och nu har jag ramlat över en riktigt "intressant" sådan. Ni vet när man läser något som någon har skrivit, som är så dumt att man baxnar, stönar av uppgivenhet och vill bara banka huvudet mot väggen.  :bang_head:  Så kände jag när jag läste detta.

Visserligen pluggar jag molekylärbiologi så jag har nog bättre koll på ämnet i tråden än gemene man har, men det dessa två individer (hittills) nämner hör snarare till allmänbildningen man borde ha fått med sig i alla fall från biologilektionerna på högstadiet.

"Det hänger på kromosomerna snarare än generna":bang_head:  :bang_head:  :bang_head:   Ska man skratta eller gråta.   :club:


Nu skriver jag inte på på KiF längre, det är slöseri med både tid och energi, särskilt efter att ha läst en annan tråd där dessa två individer har varit ihärdiga debatörer. Det känns inte lockande att hamna i polemik med individer som VET att homeopati fungerar (så länge man TROR på det) och alla människor som inte håller med dem är fördomsfulla.   :smack_head:  :rolleyes:

Ifall intresset finns, drar jag gärna en lektion i hur arv och rekombination av gener fungerar. Det är roliga grejor det.   :thumbsup:

Till ovan nämnda stolpskott - jag kan varmt rekommendera Google, mycket bra uppfinning, ett förvånansvärt mångsidigt och användarvänligt verktyg. För de som trots allt finner det lite svårt att hantera kan jag rekommendera Wikipedia. Den finns också på svenska så även de som har svårt med engelska kan hitta många svar på sina frågor där.


Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.12.18 - 18:12:11 »

Varför retade du upp dig så på just det där? 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #2 skrivet: 2008.12.18 - 18:59:55 »

Ja, säg det!  :smile:  För att jag är stressad som fan, har en hemtenta som ska in imorgon, så jag håller på med den för fullt.   :club:
Man blir lätt irriterad på okunniga människor då. Jag kände igen typen från den andra tråden som handlade om homeopati. Jag insåg väl att mina år och studiepoäng inte är värda ett piss i sådana individers ögon (och jag har träffat alldeles för många, har några stycken i släkten också), som tror att de vet bäst. Skitsamma om man har en masterexamen i molekylärbiologi att visa upp, och redovisar sina kunskaper genom att säga att gener inte dör ut utan rekombineras och att egenskaper ärvs beroende på vilka gener man har fått och i vilken rekombination, kommer dessa typer alltid påtala att man har fel med nonsensargument som "Det hänger på kromosomerna snarare än generna". Suck.  :shake_head:



Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.12.21 - 17:15:16 »

Håller med Bookia, det har blivit mycket blaj på KiF. Man orkar inte ens kommentera där numera. Och nästan alla gamlingar från förra året har dragit sig tillbaka. Misstänker att de har ett eget forum som är stängt för allmänheten. :sleep:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.12.21 - 19:45:27 »

Jag har varit där några gånger nu i höst men jag tyckte nog jag kände igen många.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2008.12.21 - 19:55:56 »

Jag har aldrig orkat vara där pga. formatet.

Jag kollar något där om ni tipsar om något, eller om jag söker efter någon resept. Ett par gånger / år.
Egentligen tycker jag att det är tråkigt, men det bara tar emot så fruktansvärd att orientera där.

Innan hemulen räddade mig hit var jag på god väg att emigrera mig till finska LCHF-sidor för gott.
Tack Hemul ! :flowers:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544