Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:16:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skogsstjrna  (läst 3837 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« skrivet: 2008.01.12 - 23:12:03 »

Några korta basfakta om mig - Skogsstjrna
Startade LCHF: 12 december 2005 efter att ha läst Lars-Erik Litsfeldts bok Fettskrämd.
Framgångar: Ett år efter starten hade jag gått ned 19 kg  :yay:
Motgångar: Svårast är med familjen som inte helhjärtat går in för LCHF. Jularna har medfört viktökningar. 
Nuvarande status: Förra julen började min uppåtgående trend. Lyckades häva den, men kom aldrig tillbaka ned fullt ut, utan låg större delen av året på ca 15 kg minskning. Denna jul gav också en skjuts uppåt, tyvärr, så nu ligger jag på ca 12 kg minskning sedan starten.  :nonono: Mår däremot otroligt bra på den här kosten. Magen mår mycket bättre och jag trivs.
Mål närmaste halvåret: Att gå ned de där julkilona igen, dvs 7 kg.
Långsiktigt mål: 10 kg till borde allt bort. Till min hjälp har jag numera hunden Kasper.
Mitt tips till nybörjaren: Ge denna kost minst en månad innan du utvärderar den. Skriv gärna nån slags logg med utgångsvikt och mått, samt de förändringar du upptäcker i kroppen (positiva eller negativa). Och fråga oss här om du är osäker på nåt!
Loggat

Ha en fettrik dag!
Anna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 11



« Svara #1 skrivet: 2008.01.21 - 12:25:51 »

Svårast är med familjen som inte helhjärtat går in för LCHF. Jularna har medfört viktökningar

Det tog min familj 2 år innan de "köpte" min kosthållning. Fast fortfarande fuskar de mer än vad jag gör, t.ex. när vi är bortbjudna. Men det är ändå en stor lättnad att jag bara behöver laga EN uppsättning mat om kvällarna!
Loggat

Känd från kolhydrater.ifokus.se - där kallad \"MegN\"
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #2 skrivet: 2008.01.21 - 20:52:24 »

Jag tvärvägrade laga annat först, typ ett halvår/ett år. Men när sambons klagomål bara ökade har jag nu åtminstone ibland börjat koka lite potatis/pasta/ris/couscous vid sidan om. Å andra sidan har han börjat laga mat ibland, om än inte helt lchf så funkar det oftast om jag tar lite grönsaker vid sidan av. Dottern har haft lättare att ta till sig tänket, även om hon äter en del kolh. Särskilt frukost, och lunch i skolan förstås. Kvällarna äter hon oftast lchf, om än ibland för lite fett för min smak.
Har insett att man inte kan omvända nån som inte vill. Sambon var motvilligt impad i början när jag gick ner så bra, men nu har jag ju typ legat still i över ett år (tom gått upp lite vid jularna) så nu tycker han inte jag har ett case längre. Jag gör som jag vill, så får det vara bra med det.  :nonono:
Loggat

Ha en fettrik dag!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544