Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 18:18:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad avstår vi ifrån?  (läst 12588 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.12.07 - 18:00:42 »

Till frukost idag åt jag en macka med räkor, äggulor, ost, hemsyrad grädde, majo, smör, citron och dill och en med idalindas mumsiga leverpastej och ättiksgurka. Innan jag la mig igår kväll tog jag en pepparkaka och ett litet glas gräddmjölk (men berätta inte det för Bookia!).

Medans jag smälte den delikata frukosten slog det mig att det är inte mycket jag avstår ifrån längre. Vi har hittat produkter med hyfsat lågt kolhyratinnehåll eller lärt oss göra dem själva. Vi har massor med bröd och efterrätter som funkar. Färsk frukt vill åtminstone inte jag ha så stora mängder av längre, så även det får rum i min diet.

Faktum är att det enda jag tycker jag avstår ifrån är knäckebröd. Det är ju trist, men en enda sak är inte mycket att gnälla över. Och här tror folk av vi försakar massor!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.12.07 - 21:24:15 »

Håller med, det är inte mycket man behöver försaka. Snarare tvärtom, vi äter ju det som är godast, och utfyllnaden skippar vi. Vi blir glada och nöjda på den här maten.
 :flower: :smooch: :bearhug:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.12.12 - 14:46:45 »

Mycket är mycket godare idag .

Min saknad lista innehåller : cornflakes, godis ... hmm. kommer inte på något mer just nu, så det är inte mycket jag saknar.
Jo så klart pepparkakor , julstjärnor och bulle under julen och andra storhelger, men det finns så mycket goda saker som man
kan baka, så även det är överkomligt.

Det enda problemet enligt mig är fika ute i någon kafé. jag gillar inte kaffe och saknar inte thé heller.
så när någon tar kaffe  och kaka , tar jag the utan socker eller  mineralvatten , tråkigt  :shy:
Loggat
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.12.13 - 17:17:00 »

Men varför tycker du att det är tråkigt med the. Nuförtiden brukar det ju finnas så många sorter att välja på. Och i stället för kaka brukar jag fråga om de har vispad grädde eller mörk choklad, det blir allt vanligare nu. :slurp:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #4 skrivet: 2009.01.18 - 19:26:24 »

 :lol: Därför att jag saknar inte varma drycker överhuvudtaget  ( konstigt egenligen för jag är konstant frysen på vinter )
så jag upplever att jag sitter där och intar ingenting av värde, om man säger så.
Vispad grädde, med lite bär kanske, ska testa någon gång,
 fast det blir någ inte naturlig vispgrädde och naturella bär där :so_mad:

Choklad har jag lite svajjig relation med nuförtiden.
Jag tål det bara i små mängder åt gången / typ en ruta, annars svullnar halsen och jag får ont i munnen  :cry:.

Jag trodde att det var slut på den varan totalt i våras, men jag verkar klara av lite åt gången och det är kanske smartast att
undvika choklad under den värsta polleintiden för mig ( björk )
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.01.18 - 19:59:48 »

Jag har också slutat dricka varma drycker, utom choklad nån gång. Då ska ni veta att jag var totalt teberoende förut. Ett par timmar utan te var max, sen blev jag farlig. 

Jag fick ju dra ner på teet när jag började lowcarba, för jag drack jättemuggar med nästan hälften mjölk. Ransonerade till en mugg morgon och kväll. Efter bara ett par dagar var jag inte sugen när jag väl skulle få kvällskoppen, så jag slutade. Dricker bara vatten sen dess.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #6 skrivet: 2009.01.18 - 21:00:54 »

Blev lite sugen på semla idag men det kanske man kan fixa med att mala mandel och äta med vispgrädde. Annars tycker jag allt goda jag får äta långt mycket mer det jag inte får äta.
Loggat

Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #7 skrivet: 2009.01.18 - 21:09:51 »

Man kan ta Viras recept på bullar och göra semlor utav det smakar mumma
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #8 skrivet: 2009.01.19 - 14:09:52 »

Men strålande, inte ens det behöver man avstå ifrån alltså.
Loggat

Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #9 skrivet: 2009.01.19 - 21:36:20 »

Absolut inte, semlor är bland det godaste jag vet, det där kommer att göras många gånger. Man behöver inte avstå från något egentligen utan man måste liksom tänka sig lite för med vad man stoppar i munnen. Man behöver inte följa lchf helt slaviskt men skulle nog åndä rekommendera det till en början tills man fått in tänket och du märker att kroppen börjar reagera på det ändrade kost förhållandet.

Ett tips: använd oss här inne på detta forum som referens, Hemul, skogsstjerna, idalinda mfl mfl har hållit på mycket länge med detta dom kan sina saker, även om de verkar lite konstiga ibland :cool: :cool: :whistle: :whistle: :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.01.19 - 21:38:01 »

 :max-shock: :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #11 skrivet: 2009.01.19 - 21:46:00 »

Lugn Hemul jag menade inte bara dig utan OSS ALLA :crazy:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #12 skrivet: 2009.01.20 - 17:39:31 »

Hihi jag tycker det verkar vara ett härligt gäng med humorn på rätta stället. :lol:
Loggat

skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #13 skrivet: 2009.01.21 - 08:53:14 »

... även om de verkar lite konstiga ibland :cool: :cool: :whistle: :whistle: :whistle:

Jag såg dig!  :blob_mad:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #14 skrivet: 2009.01.21 - 18:32:58 »

 :lick: :lmao: :inlove:
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544