Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 13:52:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kronisk inflammation av fetma?  (läst 18111 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.03.25 - 02:37:21 »

Nä, jag fattar.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hejsan
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 17


« Svara #16 skrivet: 2011.06.22 - 14:22:01 »

Nyligen hörde jag att inflamationer var orsak till depression. Kan det vara så att depressionen orsakad av inflamation, leder till tröstätande eller felätande som i sin tur leder till fetma, en tanke bara. Idag såg jag på doctors att mineralolja utsöndras av vissa återvinningsbara kartonger som flingor förvaras i och att mioneralolja orsakade inflammationer. Depressioner, fetma och IBS har ökat(för att inte snacka om alla diagnoser som kanske med är pga inflammationer eller mat). Fast mineralolja var ju väldigt vanligt i hudkrämer förr. Vet inte hur det ser ut idag, men gissar det finns i vissa sminker och krämer.
Loggat
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #17 skrivet: 2011.06.22 - 14:48:26 »

Mineralolja/paraffin är väldigt vanlig än i dag i tex hudkrämer och hårbalsam. För att inte tala om de billiga mineraloljorna folk köper för att olja in träskärbrädan med, eller paraffinljusen folk bränner. Paraffin är populärt för att det är så billigt, inte för att den skulle vara bra för oss. Paraffin är en biprodukt vid raffinering av råolja, inget jag vill ha i mina hudvårdsprodukter eller i min mat (från skärbrädan).  :puke1:

Googlade lite på mineralolja och snubblade över denna text; "Det finns även forskning som visar att mineralolja är direkt skadligt. Sandra Kleinau publicerade 1993 en forskningsrapport där hon funnit att paraffinolja lagras i kroppen och kan ge ledgångsreumatism. Studien utfördes genom att stryka oljan på råttors hud. Förhoppningsvis händer inte samma sak på oss människor."  :eek:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hejsan
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 17


« Svara #18 skrivet: 2011.06.22 - 16:06:05 »

Jaha är parafin och mineralolja samma sak. Klart det går in i kroppen på oss människor om vi stryker in oss. Man ska väl inte ha på sig hudkrämer man inte kan äta. Kokosolja, mandelolja, olivolja mm. Behövs egentligen inte massa hudkrämer. Jag har 3 systrar och alla har ledgångsreumatism, är själv stel och har ont i vissa leder ibland. Kanske bara är bra om man använder acitylsalicylsyra(eller hur man stavar) ibland, eftersom det är inflamationshämmande.
Tänder man ljus så måste det vara ännu värre väl? Då får man ju i sig gifterna genom lungorna istället. Har sett det finns sojaljus istället och bivaxljus är ju jättefina.
Jag brukar köpa kravmärkt balsam, så tror inte det innehåller mineralolja.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544