Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 04:55:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad äter ni inte ?!  (läst 11951 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2008.12.06 - 22:51:01 »

Kokta grönsaker är inte speciellt gott. Bland det äckligaste jag vet är sån där tunn köttsopa med urkokta grönsaker i...  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #16 skrivet: 2008.12.06 - 23:05:23 »

Det är dagis´ (ja,det hette så när jag gick där) variant av den soppan som gör att jag inte kan äta kokta grönsaker. Jag sa att jag var allergisk mot grönsaks/köttsoppa och min mamma som visste att jag inte klarade av det höll med mig när fröknarna frågade om jag verkligen var allergisk mot grönsakerna.

Kom på att jag inte heller äter svamp. När jag var liten ville jag ha stuvade champinjoner till allt. Allt. Nu får jag kväljningar av lukten.

/malba
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2008.12.06 - 23:44:50 »

Ja fy! Alla grönsaker var vidriga i skolan. Kommer ihåg en läskig fiskgratäng med snorsås med purjolöksblast simmandes i snoret. Den återkom med ett par veckors mellanrum. Att man överlevde den där skitmaten är ett under.  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #18 skrivet: 2008.12.07 - 00:45:52 »

Jag klarar inte heller av dallrigt fett.  :puke1:
Jag ääääääälskar dock svamp. Kan äta smörfräst svamp med rödlök hur ofta som helst.
Gjorde dock en champinjonsoppa för sisådär 2månader sedan. Magen blev totaltrasig. Jag spenderade halva dagen på toan. Jag har inte förmått mig äta champinjoner sen dess.  :cry:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2008.12.07 - 15:35:31 »

Tänk då på hur mycket maten får kosta idag i skolan. Vi fick nog jättebra mat mot dagens ungar. Men jag gillade inte heller maten då. På måndagar brukade jag få äta fredagens chokladpudding när det var blodpudding som jag absolut inte kunde äta då. Men i dag gillar jag den, men nu är det för mycket socker så då avstår jag iallafall. :pippi: :puke1:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2008.12.07 - 15:58:52 »

Fick inte du också den blåa potatisen? Den var det också uppror mot. Den var kokad flera dagar i förväg och lagd i konserveringsmedel. Så levererades den till bespisningen där de värmde upp den i vatten. Den var blåaktig, så där som rå potatis blir om den får ligga skalad. Blöt innuti och med ett tjockt, segt skinn. Fullständigt vidrig.

Undrar om inte det var början till slutet? Säkert den första grej som kom färdig till skolköken. På 60-talet var det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2008.12.07 - 21:27:46 »

Nä, jag hade tur, den kom nog efter jag hade slutat skolan. Vi fick alltid nykokt mat gjord i skolans kök av mattanterna. Därför behövdes inte sån förskalad potatis.  :puke1:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2008.12.07 - 22:39:48 »

Tror det började när jag gick på mellanstadiet. Vi fick dessutom äta i ett underjordiskt skyddsrum som var urläskigt. Det var en lång gång ner genom berget med fuktdrypande stenväggar och bara enstaka svaga lampor. Det var som ett mörkt schakt perallellt med gången där de stora pojkarna gömde sig och skrämde skiten ur oss små. Man var rädd varje gång man skulle ner och äta. Vi hade gymnastik nere i berget också och matsalen stank omklädninsrum. Ventialationen var helt paj.

Sen på gymnasiet blev det bara mat igen.  :wacko:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544