Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:28:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Halloj från Deliana!  (läst 6424 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Deliana
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 5



Hemsida
« skrivet: 2008.11.18 - 20:51:34 »

Hejsan hoppsan! Det är jag som är Deliana. Jag är inom några dagar 26 år och får väl titulera mig som nybörjare med den här sortens kost. Jag har ätit mer eller mindre enligt LCHF i 1½ månad nu och det känns bra.

Jag är jättedålig på att skriva presentationer men hänvisar gärna till min blogg som hamnar mest om sömnad och sånt:
http://missdeliana.blogspot.com

Varför bestämde jag mig för att pröva LCHF? Av flera orsaker.
Mycket för att jag vill må bra kroppsligt. Jag har diabetes, astma och alla möjliga sorters besvär i familjen som jag gärna slipper. Jag har läst mycket på nätet om kost och av allt jag läst tyckte jag att det här lät mest logiskt och vettigt.
 
Anledning nummer två hör i allra högsta grad ihop med anledning nummer 1. Jag har en hel del vikt att gå ner Jag är 164 cm lång och väger i nuläget ca 95 kilo. Som mest har jag vägt 112, den vikten föll bort av ren automatik när jag började medicinera för min ADHD-problematik eftersom jag orkade vara mer aktiv och äta regelbundet som man ska.

Sedan jag la om min kost har min mage mått mycket bättre och jag har tappat bort allt vad blodsockerfall heter, det känns så självklart att det är såhär jag bör fortsätta. Exakt hur min diet ser ut är fortfarande på experimentsstadium men än så länge väljer jag bort allt som har mer än 5% kolhydrater och väljer till de fetaste varianterna av de produkter jag använder i min matlagning. Det blir mycket kött också såklart. ;)

Jag äger ingen våg så jag har ingen aning om hur det går med det där, för midjemåttet har jag inte mätt sådär noggrant även om jag borde. Vattenvikten försvann ju fort dock, jag märkte så mycket på kläderna i alla fall.

Jag är en väldigt sporadisk forumsbesökare så det kan nog ibland gå många veckor mellan mina besök, bara så ni vet. :)
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #1 skrivet: 2008.11.18 - 21:02:58 »

Varmt välkommen.  :wave:

Det vore kul om detta forum skulle bli ett av undandagen, dvs att du skulle besöka det varje dag.  :flirting:

Du och jag verkar vara i liknande sits, jag är 160cm lång och väger för närvarande 95.2kg som jag nu försöker bli av med mha lite fakirliknande LCHF. Du kan följa mina vedermöder på min egen tåt.  :smile:

Det skulle som sagt vara intressant om du förde en matdagbok, så vi kan jämföra våra framsteg.  :sex:

Återigen, varmt välkommen till det bästa LCHF forumet som finns.  :thumbsup:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.11.18 - 21:04:29 »

ooooh...förkläden....min passion...

 :worshippy:


Varmt välkommen  :flowers:

/Fjällmor (sytoka i väntan på maskin  :blink: )

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2008.11.18 - 22:19:28 »

frivolite-hjärtan  :inlove:, jag kommer ihåg att den tekniken var rolig.
Men jag förstår vilken jobb du har lagt ner för att göra det där hjärtat.
Jag har min verktyg också någostans... var har jag mönster.. hmm ....

Som sagt välkommen hit Deliana, ännu en som snackar finska ?!

Jag vet en finsk LCHF -sida ,men berättar det inte för dig , så att du stannar här ... :lick:
Loggat
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #4 skrivet: 2008.11.19 - 12:03:10 »

Välkommen hit!

Jag trodde oxå att jag var en sporadisk forumbesökare, men det gick över när jag hittade hit. Vet inte hur det funkar, men beroendeframkallande är det. Har blivit av med godisbehovet, men fått ett forumbehov istället. Det låter ju ivarje fall nyttigare.

Lycka till med hälsan och viktnedgången!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008.11.19 - 14:03:58 »

Det ena ger det andra, vet du.  :lick:

Låter ju positivt det där, Deliana. Tror det är bra att inte hålla koll så noga och bara komma in i kosten till att börja med. Inte för att jag gjorde så själv, men jag är ju klokare nu.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Deliana
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 5



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008.11.19 - 18:36:11 »

Vad mycket svar, vad kul!

Nej föra matdagok är inte riktigt min grej. Det känns fruktansvärt privat på något sätt. Böjar inte anteckna vad jag äter förräns jag tycker att det går dåligt men inte kan klura ut varför. :)

Tidigare när jag fört liknande viktdagböcker och kostdagböcker så har det skapat en oerhört press och stress i mig som bara gjort att allt rasat samman. Jag vill inte göra en stor grej av att jag ändrar mina matvanor, jag vill ta det lugnt och som det kommer. Om jag inte gör det avslappnat är det lika bra att låta bli. :)

Jo jag snackar finska, och har snubblat på en hel del finska "karppi"-sidor, massa smarriga recept, finnarna har fattat det här med low carb rejält. :)


Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2008.11.20 - 20:04:00 »

du behöver inte vara orolig för att någon pressar dig till att skriva en matdagbok .
Vi som har någon form av dagbok här babblar fritt från hjärtat  :whink:

Och det värkar vara så att vi klarar inte hålla oss i ämnet på något sätt någonstans.
Jag tror att vi moderatorer är de värsta på att hamna på villospår  :smack_head: :blush:, men det är kanske charmen  :lick:

Så det är bara blanda sig på buljongen och stanna här för gott  :smile:
Loggat
Deliana
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 5



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2008.12.30 - 23:03:08 »

Som sagt, jag är väldigt sporadisk med mina besök. ;) tack för alla välkomnanden igen. :)
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544