Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 00:43:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: jag outar mig nu  (läst 10409 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« skrivet: 2008.11.15 - 12:55:20 »

Hej på Er!

Jag har ju varit ganska frånvarande här på den här sidan och jag vill gärna berätta nu varför:

1. min man reser som en tok landet runt och jag är hemma med mina tre småttingar (1,3,5) alldeles ensamt och då är orken inte den bästa på den nästan obefintliga fritiden.
2. den tiden som jag har över håller jag på att bygga upp min egen hemsida! Det tog mig många många dagar, veckor, månader att fundera över hur och vad jag vill göra när barnen är lite större. Är dagismotståndare så länge barnen är så lite och sedan vill jag inte heller börja jobba långa dagar. Har ju alltid velat göra nånting hemifrån och nu har jag med min egen hemsida kommit på idén. Jag vet fortfarande inte riktig hur jag kommer kunna tjäna miljoner på mitt projekt men det får tiden visa.

Hur som helst, ni är välkomna att ta en titt på min lilla sida och jag är även glad för konstruktiv kritik!
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #1 skrivet: 2008.11.15 - 13:07:08 »

Snygg sida elocinoclave.  :thumbsup:  :clapping:

Jag förstår faktiskt vart tredje ord eller så. Det är ungefär så mycket tyska jag minns.  :laugh:

Ett tips angående sidans utformning, på startsidan har du i högra kolumnen länkar till olika subsidor. Men klickar man på någon av länkarna, måste man backa till startsidan för att kunna titta på nästa. Det kanske kan vara bra att fixa så man kan slippa backa hela tiden. Bara ett tips.  :whink:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #2 skrivet: 2008.11.15 - 14:37:55 »

Tack!

Jo, jag vet. Navigeringen fungerar inte än som den ska. Jag använder mig för tillfället av det gratisprogrammet som följde med på webhotellet. Det är enkelt att använda men har nästan inga funktioner som man behöver. Externa länkar öppnas i samma fönster t.ex...

Om ni har ett bra tips på bra web-program får ni gärna berätta för mig.

Just nu koncentrerar jag mig dock på att få ut innehållet... det praktiska tar jag hand om sen ;-)
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.11.15 - 18:13:00 »

Grattis!  :smile:
Jag tycker också sidan är snygg, men du ska väl ha en svensk version sen?  :wave:

Citat
Externa länkar öppnas i samma fönster t.ex...

Men det är ju bra det! Det där med påtvingade nya fönster är väldigt 1995. Man kan ju själv bestämma när man vill öppna ett nytt fönster, men man kan inte göra något åt när sidan tvingar på en ett nytt fönster. Nya fönster är faktiskt ett stort fy-fy av diverse orsaker, bland annat tillgänglighet (för synskadade, folk med motoriska problem o.s.v.)

Tyvärr kan jag inte göra något åt det här, men även forum frångår det där mer och mer. Så behåll det som du har det du och var modern!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.11.15 - 18:30:27 »

snyyyggt  :thumbsup:

och Grattis!

 :flowers:

/Fjällmor

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008.11.16 - 00:51:24 »

Jättesnyggt och grattis från mig med. Men... en del stycken ser lite långa och tunga ut, varför spara på utrymme gör ordentliga radbrytningar. Ibland gör du inte nytt stycke när du har en kort rad innan. Borde vara ett helt nytt stycke alltid. Då blir det mera luft och lättare att läsa.

Du får gärna sno mina recept om det är något som passar.
http://lchf-kost.blogspot.com/
 :pancake:
 :bearhug:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #6 skrivet: 2008.11.17 - 12:17:47 »

Jag tycker också sidan är snygg, men du ska väl ha en svensk version sen?
Varför ska jag göra det? Det finns ju hur mycket information på svenska redan...
Så behåll det som du har det du och var modern!  :lol:
ojdå, är du säkert på det? Då ska jag förstås vara modern :whink:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #7 skrivet: 2008.11.17 - 12:22:25 »

Jättesnyggt och grattis från mig med. Men... en del stycken ser lite långa och tunga ut, varför spara på utrymme gör ordentliga radbrytningar. Ibland gör du inte nytt stycke när du har en kort rad innan. Borde vara ett helt nytt stycke alltid. Då blir det mera luft och lättare att läsa.

Du får gärna sno mina recept om det är något som passar.
http://lchf-kost.blogspot.com/
 :pancake:
 :bearhug:
Tack Mia! Ska definitivt ta erbjudandet :smile:

Jo, i mitt huvud snurrar det reält. Det finns ju hur mycket som helst att skriva ner. Har inte riktig fått kläm på layouten, vad jag ska skriva på vilken sida och hur jag ska dela in sidan i allmänt. Men det kommer säkert med tiden...

Jag vill att sidan ska vara lättöverskådlig och den ska inte vara för "vetenskaplig". Jag vill skriva till alla feta, sjuka i Tyskland. Deras mål är nog inte att lära sig om all bakgrund om hur det funkar, varför de har blivit som de har blivit utan de vill ju veta typ:
-vad ska jag äta?
-hur mycket ska jag äta?
-när ska jag äta?

Om det sedan är så att om nån vill veta lite om bakrunden, då ska infon också finnas där men inte i första hand...
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2008.11.17 - 16:25:09 »

 :fatangel: Blir kul att du ska tala om att de inte ska dricka öl som är flytande bröd.
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #9 skrivet: 2008.11.17 - 18:21:30 »

det blir svårt :cheers:
Min man kollar på burken och säger: 10 g kolisar är inte mycket...
 :eeek:Det beror ju på vilka referensramar man har
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #10 skrivet: 2008.11.17 - 21:07:48 »

Häftigt! Sidan ser riktigt snygg ut tycker jag. Jag blir alltid så förvånad över hur pass mycket jag fattar när jag läser tyska, det var trots allt inte alls mitt favvisämne i skolan.

Mitt största minne av den tyska maten när jag var där var de enormt stora protionerna! I övrigt har jag ätit ganska mycket tysk mat här hemma, svärfar kommer från sydtyskland. Nog kan den maten vara HF, men absolut inte LC!
Loggat
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #11 skrivet: 2009.01.22 - 16:48:09 »

Tadaaa! Äntligen äntligen äntligen är sidan i det skicket som jag har tänkt mig!
Nu gäller det bara att finslipa layouten samt fylla på med nyttig information. Den kommer nog aldrig bli färdig men jag har åtminstone kommit en bit...
Kolla gärna och kommentera. Tips till förändring/förbättring är alltid välkomna!
Hemul, ledsen men jag vill att länkarna öppas i nytt fönster ;-)
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
pitch
Full Member
***

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 184


Jag och mitt hår


« Svara #12 skrivet: 2009.01.23 - 07:00:28 »

Hemul, ledsen men jag vill att länkarna öppas i nytt fönster ;-)

Länkar öppnas i nytt fönster i min browser...

btw
Du har fått till det riktigt bra med sidan!
Loggat
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #13 skrivet: 2009.01.23 - 10:40:39 »

Tack!  :bg:
På den gamla layouten öppnades länkarna i samma fönster vilket jag inte alls gillade men Hemul tyckte att det var modernt. Men då förblir jag hellre gammaldags :cool:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.01.23 - 11:11:20 »

Skaru inte ha frames också?  :tongue:

Det ser fint ut! Synd med språket bara.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544