Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 00:40:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Till nya medlemmar (Viktigt!)  (läst 94039 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vira
Sr. Member
****

Smörklickar: 12
Offline Offline

Antal inlägg: 332



« Svara #75 skrivet: 2009.03.15 - 12:20:58 »

Välkommen Isabelle :flowers:
Loggat

Vira
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2009.03.15 - 20:34:20 »

Välkommen från mig också. Va kul med en deltagare från Australien. Vad gör du där?

:wave: :wave: :wave:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Isalu
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #77 skrivet: 2009.03.16 - 08:57:07 »

Välkommen från mig också. Va kul med en deltagare från Australien. Vad gör du där?

:wave: :wave: :wave:

Jag flyttade ner för ett halvår sen för att bo med min karl och upptäckte LCHF helt via internet därnere, och det är här jag fått all info och inspiration :lol: LCHF är inte direkt vanligt härnere och alla jag pratat med om det har blivit helt "Oh, no carbs? Why?" och jag har fått hålla en hel del föredrag om blodsockernivåer, insulinpåslag och fettinlagring, riktigt kul har det varit! Hittills har jag inte fått någon här nere att testa, men alla är helt impade av att jag pallar att INTE äta kolisar, det "borde" ju vara omöjligt, men det har bara varit toklätt de första fem veckorna!  :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2009.03.16 - 15:34:33 »

 

Jag har egenhändigt indoktrinerat en dam utanför Melbourne, så helt okänt är det inte! :laugh:
Tyvärr följer hon inte mina råd, men hon förstår principen. :tongue:

Vilken del av aus bor du i?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bitte
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« Svara #79 skrivet: 2009.04.19 - 09:49:28 »

Hej är ny medlem och kollar runt lite på sidorna.
Har stora funderingar på att börja med lchf för att gå ner i vikt.
Har provat viktväktarna utan större framgång - så tråkigt att väga och mäta maten och räkna
points.

Läste nånstans om ketos. I tidningen ToppHälsas senaste nummer stod det att man får urkalkat skelett om man sätter kroppen i ketos. Att blodet blir surt och därför tar kalcium från skelettet för att kompencera det låga ph värdet. Kan detta verkligen stämma. Man verkar ju äta massor med kalcium i kosten när man äter lchf.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2009.04.19 - 09:58:35 »

Tjena.  :cool:

Är det Paulúns skrämselpropaganda du har läst? Nej, det är inte sant. Tvärtom borde man få starkare skelett. D-vitamin behövs för skelettet och det får vi i oss mycket om vi äter äggulor och lever. Utan fett kan man inte tillgodogöra sig D-vitamin.

Du kommer också att läsa varningar från folk som blandar ihop ketos och ketoacidos, det är kanske det Paulún har gjort. Ketoacidos är farligt, men det är något som bara diabetiker kan drabbas av och det beror inte på LC då heller.

Välkommen förresten!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #81 skrivet: 2009.06.10 - 21:46:46 »

Hej, hej!  :wave:

Tänkte bara skriva en rad så ni vet att det är en människa bakom detta nick. Har precis upptäckt LCHF och smyger mest omkring för att lära mig mer och eftersom jag hatar matlagning så behöver jag en extra stor spark i baken eller inspiration för att orka laga olika rätter till mig och min sambo (han är väldigt skeptisk till allt nytt  :eeek:). Annars får jag väl nöja mig med att äta LCHF fram till middagen som jag försöker anpassa så gott jag kan.  :confused3:

Ps. Förhandsgranskningen fungerar inte speciellt bra för mig som sitter vid en Mac med Safari. Jag ser att "inlägget" ska synas ovanför där jag nu skriver men det enda jag ser är ovandelen av wave-gubben längst upp i mitt inlägg. Någon som fattar vad jag menar?  :shy:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2009.06.10 - 22:27:59 »

Hej och välkommen!  :wave:

Det var trist att preview inte funkar. Jag har bara Safari Windows, men jag ser samma problem där, nu när du har påpekat det. Verkar som om bara första raden syns.  :crazy:

Jag är ledsen, men jag tror inte det är något jag kan fixa. Hoppas att det är det enda som blir konstigt i Safari.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2009.06.10 - 23:45:19 »

Jag har luskat lite. Det är tydligen en bug i Safari 3. Fast jag undrar jag, för HTML-delen av det här forumet är inte så hejsan.

Ivf, om du använder quick reply, längst ner under hela tråden, då funkar preview, men då har man å andra sidan inte tillgång till smiliesar eller nåt. Ska luska lite mera få se om jag hittar nån nödlösning.

Den där hoptryckta previewn går att skrolla, men då missar man ju hela poängen tycker jag. Du får väl skicka och sedan använda Redigera-knappen istället om det blev fel.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #84 skrivet: 2009.06.11 - 06:07:04 »

Nu har jag uppdaterat till Safari 4 men problemet med förhandsgranskningen är kvar, fast nu kan jag scrolla där vilket jag inte kunde med förrra versionen av Safari. Men det hjälper inte så mycket.  :sad:
Såhär långt ser allt annat bra ut i alla fall och tack för att du kollar på problemet, jag är lite lätt beroende av för handsgranskning.  :smile:

Nu ska jag återgå till att ta smyga omkring och läsa vad ni skrivit.  :blob:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


beso
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #85 skrivet: 2009.06.12 - 17:51:54 »

Säger hej, jag med.  :wave:
Försöker komma underfund med lchf fortfarande.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2009.06.13 - 07:01:38 »

Hejsan och Hallå!

är ny här sedan några timmar.. och förstnu läste jag denna tråden  :redface: skammligt! .. nåväl, bättre sent än aldrig antar jag  :lick:
hur som helst ville jag bara säga Hejsan till er alla och presentera mig lite snabbt!  :cat:
jag är en livsälskande och glad kvinna i sthlm... har ätit enligt LCHF sedan mitten på Oktober -08.. och trivs ypperligt med detta! .. på kuppen har jag tappat 23 kilo... maken min också..så tillsammans har vi tappat 46 kilo  :lol:..  känns väldigt skööönt vill jag lova!  :yay:  även om jag fortfarande har en bra bit kvar att gå.. så känns det inte speciellt betyngande! speciellt när man hittar små härliga forum som detta!

kram på er!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #87 skrivet: 2009.06.13 - 19:08:04 »

Jag ska egentligen kika in här varje dag , men har totalt gjort bort mig och inte gjord det alls.
Jag har sett att många nya har kommit med, men inte att jag har tagit en runda här och kollat vilka ni är .

SÅ jag ber om ursäkt och hälsar alla hjärtligen välikomna :inlove: :flowers:.

Dagens mattips är fjällmors goda kex som blir jättegott bröd !

Var hittar man nu reseptet ... recept,  " var det under smårätter... hmm .kanske avdelningen under brödavdelningen, " ropa högt om ni inte hittar
för dom är verkligen goda!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #88 skrivet: 2009.06.13 - 19:09:13 »

avdelningen " smårätter" heter det och där "kex" av fjällmor
Loggat
blomman
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« Svara #89 skrivet: 2009.06.13 - 20:31:45 »

Hejsan, säger jag då.  :smile:

Har precis hittat hit och vill gärna lära mig mer om LCHF. Har "provat" en egen variant (50% fett, 25% kolhydrater, 25%protein) i 2 veckor och gått ner 3 kg. :)

Ja jag säger oxå hej.
Har lite svårt med att förstå detta forum. VAR lägger jag till egna trådar? Kanske är jag för gammal för det här?  :glare:
Jag har lyckats inspirera min man att äta enligt LCHF metoden. Och hur bra har inte det gått. Ner 34 kilo på 27 veckor. Men jag då ..... här händer det ingenting. Varför undrar man ju då. Jag vill oxå tappa ett gäng kg. Vad gör jag för fel? Har hört nå'n prata om att man skall äta enl sin vikt. Låt säga om man väger 70 så ska man äta 70% ???? fett? protein? vad? Jag valde att inte äta några carbs alls. Lite blev det ändå från vitkål t ex. Skall jag sluta med mjölk/grädde i kaffet? Snälla tipsa mig.

//bullmage
Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544