Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:47:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bojkotta Unilever!  (läst 73944 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #30 skrivet: 2011.02.08 - 20:43:35 »

Iuuuu, räckte med en bildgoogling  :puke1: Konstigt att jag aldrig hört talas om dessa äckel  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.02.08 - 21:01:02 »

De ligger bakom ALLT. De säljer både utsäde och bekämpningsmedel, så de gör vad de vill. De försöker ta patent på vartenda jäkla frö och värre. Se filmen Patent for a Pig. Den ligger ute här och där, t.ex. på Google Video och Piraten. De ligger bakom nästan all GMO och deras avtal gör att bönder i fattiga länder blir utblottade. Jag såg en uppgift om hur många indiska bönder som tagit livet av sig sedan Monsanto kom till byn. Jag minns inte så jag ska inte upprepa siffran, men den var svindlande.

Jag vet, på något sätt är de väldigt osynliga innan man börjar intressera sig för dem trots att de är så stora och mäktiga.

Jag var lite miljömedveten på 70-talet. Jag minns att jag läste en bok som beskrev hur ett globalt företag styrde hela jordbrukssektorn genom massor av dotterbolag och framför allt att de kontrollerade utsädet och även bekämpningsmedlet. De båda anpassades då till varandra. Detta sista tyckte jag var fruktansvärt cyniskt, något så hemskt trodde jag inte var möjligt. Jag la inte namnet på företaget på namnet, men jag ger mig den på att det var Monsanto redan då. :fork_off:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #32 skrivet: 2011.02.08 - 21:27:39 »

Har joinat anti-grupp på fejjan, men vet inte hur man bjuder in sina vänner att "gilla" med  :sad: Joinade en som var emot att man kan ta patent på plantor och djur med. Jävla fasoner. Äckel päckel  :puke1: :puke1:

Skulle krydda mina champisar innan och såg till mitt stora förtret ett stort U på sidan av kryddburken :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.02.08 - 21:36:23 »

Kockens? De har många förklädnader.  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #34 skrivet: 2011.02.08 - 21:38:10 »

ja lr knorr, vet inte. Är en jättegod örtkrydda, nog för att den innehåller glutamat 
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #35 skrivet: 2011.02.08 - 21:54:02 »

Hittade denna sidan http://mnchange.org/monsanto, verkar intressant men har inte orkat läsa allt bara några stickprov.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.02.08 - 22:04:03 »

Det är den amerikanska jorbrukspolitken också. De subventionerar bara de största grödorna, de som ger mest volym totalt alltså, kommer inte ihåg kriterierna exakt, och de subventionerar de rejält. Gissa vilka de största grödorna är i USA? Jo, precis de som Monsanto genmanipulerat, fr.a. majs och soja. Så staten betalar till stor del monsantos monstermat. Snacka om en win-win situation - för Monsanto. Knappast för det amerikanska folket.

Apropå det här, när ni handlar på City Gross nästa gång ska ni gå till charkdisken och tala om hur glada och tacksamma ni är över att de bojkottat GMO-fläsk. Det är en order!  :kungfu:

Jag gjorde det första gången jag var dit efter att de startade, de hade väl hållit på några veckor då. Killen blev jätteglad och berättade att jag var den första som sagt något. De måste få mer feedback när de gör nåt bra! Jag blev så glad när jag läste om det så jag tänkte maila CG och tacka, men sen kändes det fånigt. Nu ångrar jag att jag inte gjorde det. Lite sent nu.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #37 skrivet: 2011.02.08 - 22:15:24 »

Äre GMO-kött i chark-deli annars?  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.02.08 - 22:50:46 »

Griskött är det rätt stor risk att det är det, ja. Danskt definitvt, t.ex. ICAs egen bacon som är väldigt god, tycker jag. Även i Sverige ger de ju grisarna soja- och majsskit, men en del vägrar. Det är väl därför City Gross kunnat göra detta.

http://web.archive.org/web/20080418190238/www.gmofri.se/?p=89
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #39 skrivet: 2011.02.09 - 15:03:21 »

Men det baconet brukar ju vi köpa  :cry: Jag ville inte ha GMO-bacon!!  :byecry:

Sen är det ju det här med tyskt kött som kan innehålla dioxin  :max-shock: http://www.dn.se/nyheter/varlden/oro-for-dioxin-stoppar-tyskt-kott Bara en liten notis, jag hade inte ens hört talas om det förns idag  :redface: :redface: :redface: Det man undrar är ju, hur kan fodret ha blivit förorenat med dioxin?!  :shock:

Lägger till en länk till från livsmedelsverket: http://www.slv.se/sv/grupp3/Nyheter-och-press/Nyheter1/Dioxin-i-tyskt-djurfoder/ Mera dioxin åt folket!! :puke1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.02.09 - 16:56:25 »

http://www.slv.se/sv/grupp3/Nyheter-och-press/Nyheter1/Obefogad-oro-for-tyskt-kott/

Fast om man kan lite på dem, det är ju en annan femma.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #41 skrivet: 2011.02.09 - 17:28:20 »

Så skönt  :yay:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Annelie_LivsGlad
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« Svara #42 skrivet: 2011.03.20 - 14:48:23 »

hoppas att jag också bojkottar dem  :smack_head: men man hittar ju dem överallt - nästan

i kryddväg har jag bara santa maria och spice worlds kryddor plus thaichili i hel torkad form inköpt på asiatisk affär
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.03.20 - 15:32:03 »

Hej! Dig känner jag igen!  :wave:

Jag fuskar som sagt med Yes, för jag hittar inget annat bra handdiskmedel. De flesta är ju bara vatten. Och sen när man behöver nåt snabbt och butiken bara har t.ex. Kockens kryddor, vad ska man göra? Man får väl göra så gott man kan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
PSimon23
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« Svara #44 skrivet: 2012.05.17 - 16:59:12 »

I think we digressed from the Topicstarter subject.
Loggat

I'm on Twitter and my essay
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544