Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 15:10:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Måste gnälla  (läst 3030 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2008.10.03 - 10:18:43 »

Jag har en god vän från Brasilien, vi har känt varandra i nästan åtta år och hållit daglig kontakt sen dess. Han är fysiker och blev erbjuden att jobba 1år i Tyskland, som en del av sin doktorandtjänst. Så snubben lämnade frun och hemlandet, och drog till ett rasistiskt Tyskland. Nu när han är där, tänkte vi att vi äntligen kan träffas, så han köpte biljetter och skulle komma hit idag kl 13 och stanna till på måndag.
Jag har hyrt en bil för att köra runt i Västra Götaland, så han kunde få se lite av Sverige, jag har köpt älgkött, kantareller och hjortron eftersom jag har planerat en middag med skandinavisk 'touch'. Älgfärsbiffar med stuvade kantareller och hjortroncheesecake till efterrätt.
Klockan 8 ringer han mig och säger att han har försovit sig och missat flyget.  :so_mad:   :so_mad:    :so_mad:
Uppenbarligen hade han lyckats försova sig igenom 3 väckarklockor och taxibilens tutande som dock lyckades väcka resten av kvarteret.   :so_mad:   :so_mad:

Suck!  :shake_head:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.10.03 - 13:44:30 »

Men vad jättetrist! Kan han ta ett senare plan/ ett senare tåg?  :byecry:

Jag är själv sån, så jag tor honom.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.10.03 - 19:35:56 »

Nej men ...  det är som luften går ut ... sådana planer och förväntningar, gnäller med dig ...
Jag vill också glömma att den 3. oktober 2008 finns
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #3 skrivet: 2008.10.04 - 21:42:46 »

Han är nog mer ledsen än jag. Han tjatar om att ersätta mig för alla mina utlägg i samband med hans resa men det vill jag inte höra av. Maten blir ju uppäten ändå, det var ju besöket man såg fram emot. Han har ju redan förlorat 3500kr som biljetterna kostade, så han har ju gått mer back än jag.
Det bidde istället en romantisk middag för mig och älsklingen. Maten smakade helt fantastiskt och vi är båda överrens om att gå ihop oss för att tjuvskjuta en älg när vi får lite tid över.  :whink: 
Så denna helg ordnar sig ändå. Men jag förstår fortfarande inte hur en vuxen man inte kan se till att vakna, be folk väcka honom, eller vafan, låna polarnas mobiler så alla kan ringa och väcka honom. Vadsomhelst, bara man är säker att man kommer upp. Men men, ingen idé att gråta över spilld mjölk nu.
Vi får försöka ses nästa år någon gång, innan han åker tillbaka till Brasilien, beroende på bådas ekonomi. Bara att hålla tummarna.  :smile:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544