Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:35:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dålig av kyckling el sallad?  (läst 29660 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« skrivet: 2008.07.12 - 03:47:34 »

Idag var det andra gången jag blivit dålig i magen efter att ha ätit kyckling.
Första gången var för en vecka sen då jag köpte en färdiggryllad kyckling (bad i know
men jag tog iaf av skinnet). och så var det idag, jag hade stekt 4 kycklinglårfileer i smör
och till det hade jag lite ruccolasallad.
Efter några timmar fick jag diarre som bara rann ur mig och den var dessutom grönfärgad  :blink:
hur kan den ha blivit det? beror det på salladen? jag är alltid annars grymt stabil i magen nu
de senaste 2 månaderna, utom när jag ätit just kyckling. Köttet har varit både
färskt och genomstekt. kan det va så att jagi nte tåler kyckling?? har alltid kunnat äta det förr  :cry:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.07.12 - 06:05:50 »

Jag fick ju också diarré när jag ätit kyckling. Fin Bosarpskyckling, fast den hade legat i frysen länge. Jag trodde ju då att det var kycklingen så jag slängde allt. Men det var nog inte så för besvären har fortsatt.  :confused3:

Jag måste vara den enda personen någonsin sån fått magproblem efter att ha börjat äta LCHF!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.07.12 - 06:07:03 »

Det kan ju ha varit salladen för dig. Det händer ju att det är otäcka bakterier på sallad.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« Svara #3 skrivet: 2008.07.12 - 13:30:09 »

Sån otur vi har med kyckling  :cry: hade jag bara haft en vettig ugn hade jag gjort kalkon istället.
Kyckling är ju galet gott men kalkon är ett stort snäpp bättre.
har du mkt problem??
Jag blev genast bättre efter att jag varit på toa, kände ingenting i magen heller mer än att jag
blev nödig så jag gick ju på toa, men det kändes ju bara som om jag hade kissat - var först när jag titta i toan
som jag såg det, så jag märkte verkligen inte av det, jättekonstigt.
har varit lite uppstoppad efteråt dock men det brukar jag bli efter diarre.

och jo det finns vissa bakterier som kan överleva i frysen, kan inte så mkt om det där dock men dom finns
men kommer inte ihåg hur de utvecklas eller hur det nu var eller i vilken temperatur de dog osv.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.07.12 - 23:22:13 »

Jag hade rätt mycket problem innan jag kom på den hemska sanning - att jag inte tål alltför mycket fett längre. Man har ju hört talas om fettdiarréer och nu tror jag det var det jag hade. När jag skar ner på fettet så försvann diarréerna, men jag är fortfarande inte helt normal i magen.

Slutade ävan ta de få tillskott jag tar. Glömde dem ett par dagar och då slog det mig att det kanske är nåt i dem som orsakar det.

Vete fan vad jag ska äta. Kan ju inte gå tillbaks till kolisdieten heller.

Man undrar ju. Det är ju så många som berättat om sina dåliga magar och hur de blivit bra på kosten. Jag utvecklar både laktosinolerans och inte tål jag fett som förr heller, jag.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« Svara #5 skrivet: 2008.07.13 - 16:04:11 »

hmm.. kan ju vara så att jag inte tåler fettet från fågel? För dessa fileerna var rätt så kantade av fett och jag åt ju allt som det var.
Mm men tanken är kanske inte att man ska ösa på massa fett eg? utan äta normalt med fett, typ det som finns på köttet och så när man steker eller gör gryta. Jag vet inte. Har ju hört om fler som får fettiga diarréer.
Det jag fick nu av kycklingen var också en sån fettig diarrée.
Samma som glutenallergi kan ge.jag har öht märkt att nötter gör mig lös i magen också. kanske är så att när man bli bättre så märker man tydligare på vad kroppen reagerar på, jag vet inte :(
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008.07.13 - 21:24:59 »

Jag har aldrig haft det förut. Vad är typiskt för fettdiarré?

Första gången var det som vatten och pågick i 4-5 timmar. Med små avbrott, förstås.  :tongue: Sen har det varit mer som välling. När det är som bäst är det ändå inte helt fast och jag kan behöva gå på toa flera gånger. Det känns liksom att det är bra när allt är ute.  :shy:

Det är lustigt för i början åt jag så mycket fett att det var sjukt utan att få problem. Fattar ingenting. Är bara så less på att så fort man tror att det är bättre så dyker nåt nytt elände upp.  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« Svara #7 skrivet: 2008.07.15 - 03:18:57 »

Ung såhär, citetar från flashbacks forum:
"Först kom en närmast normal bajskorv, sedan blev det lösare följt av en hårdare, typ propp. Denna propp var förutom att den var lite hård även delvis täckt av en ljus, nästan vit, fettliknande hinna. Därefter kom en större mängd lös avföring igen med små vita fettliknande beståndsdelar som flöt. Det ska ha varit ett flertal såna flytande vitaktiga små bollar av varierande storlek, i huvudsak dock av spelkulestorlek eller aningen större och mindre."

Innan jag ändra min kost variera sig min avföring konstant, men nu är den rätt  så stabil förutom om jag äter ngt dåligt. Då får jag i regel diarre eller getskitar som det kallas haha.

mm förstår det :( Du kanske borde få magen undersökt av en doktor som kan kolla både mage och tarmar. är ju kanske lättare att utgå ifrån det.
det enda som itne blivit riktigt bra på mig är mina eksem och hudallergier :(
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2008.07.15 - 20:23:30 »

Det där stämmer ju ganska bra, utom att jag inte ser något som ser ut som fett eller är vitt.

Hittade på nätet att fettdiarrér är vanliga vid olika sjukdomar och tillstånd i tunntarmen, som då inte kan ta upp fett normalt.  :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« Svara #9 skrivet: 2008.07.17 - 01:11:07 »

Jag får vitt slem från tarmen ibland, men det det beror nog snarare på fibrerna från de få grönsaker jag äter då och då.

Mm precis, glutenallergi är en av dem, men det visste vi ju redan att spannmål är skit.
men du kanske borde gå till en läkare som kan undersöka dina tarmar? inte för det är så jävla kul men det
är väl till att slappna av så in i .... :P
när jag hade problem med mage och tarmar så gick jag och undersökte mig och då lyssna han bara på min mage och tarmar och fråga om hur jag åt och hur min avföring va, så det är inte säkert de måste gå in och kolla  :shy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2008.07.17 - 01:17:50 »

Jag ska på mitt årliga besök snart, så jag får ta upp det då. Oroar mig inte för att han ska stoppa in saker varken här eller där. Jag tror jag har för lindriga symptom för det. Att man inte kan dricka mjölk eller glupa i sig fett halvkilovis tror jag inte de ser som allvarligt.  :lol: Men jag vill att han ska kolla de vanliga bakterierna, för det började ju med en magsjuka, känns det som. Det tror jag de gör med blodprov. :sneaktongue:

Hörru, nu får jag be om ursäkt att jag kidnappade din kycklingdiarrétråd.  :shy:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« Svara #11 skrivet: 2008.07.17 - 03:50:40 »

aha okej, vad bra, hoppas det löser sig där då, eller du iaf får svar på vad det är.
Jo antagligen är det så, man ska nog ha riktiga seriösa problem för att de ska stoppa in ngt där.
jag har aldrig behövt göra det, jag vet min mamma fick göra det, och hon har fortf problem med magen.
tror hon skulle må mkt bättre med allting om hon slutade ifrågasätta mina kostvanor och följde dem istället  :thumbsup:
hon har alltid sura uppstötningar, magkatarr och problem med avföringen, och typ är allergisk mot pollen året runt
bara hon blir lite stressad.  :shake_head:
men men.

Jo de tar nog blodprov tror jag också :)
hehe det är lugnt  :lmao:
Loggat
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #12 skrivet: 2008.07.18 - 13:47:41 »

Ingen tråd för någon som är känslig.... men det är inte jag.

Det där med att dom stoppar in något där bak är faktiskt inte så mycket att oroa sej för. Jag genomgick koloskopi i våras, det är när tjocktarmen undersöks med en liten kamera i änden av ett långt och böjligt rör. Inte det roligaste jag har varit med om, men ändå inte alls så obehagligt som jag trodde att det skulle vara. Då var laxeringen innan betydligt värre, och den var ändå inte värre än en väldigt snäll och välkontrollerad magsjuka utan illamående.
Däremot mådde jag väldigt illa några timmar efter koloskopin, men det gick ju oxå över.

Har även genomgått en kontaströntgen av tjocktarmen, och det var samma sak där, inte så farligt som jag trodde, och det värsta var laxeringen innan. Och när all kontrastvätska rann ut fullkomligt okontrollerat efteråt...
Loggat
Ahyla
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 31



« Svara #13 skrivet: 2008.07.19 - 01:17:07 »

hehe vad bra, jag är inte heller känslig, folk brukar dock yla över min frispråkighet  :lmao:

mm min mamma har också gjort såndär undersökning, och hon sa också att det inte var så farligt
som hon hade föreställt sig. kan dock tänka mig att laxeringen måste vara hemsk, man vet ju hur illa det är
bara man har vanlig diarrée... inte kul, eller vid maginfluensa och man bajsar på sig sömnen   :cry:
känns dock ändå bra att veta att det inte är så jätteilla ifall man nångång skulle behöva göra en sådan
undersökning.

men när är det eg man måste göra en sådan? vilka besvär ska man ha typ?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2008.07.20 - 17:33:49 »

Här ska inte stoppas in något!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544