Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:47:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ont i halsen  (läst 6267 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« skrivet: 2008.06.09 - 16:18:51 »

Hur gör ni när ni får ont i halsen och hosta?
Själv är jag storkonsument av både honung och halstabletter, men ingetdera låter särskilt lchf-aktigt.
Har för tillfället hostat så mycket ett par dagar att jag har tappat rösten, trots att jag går på mollipect sen i torsdags.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.06.09 - 17:11:44 »

Jag har inte längre sådana problem. 3 år utan en nysning.  :cool_big:

Är väl inte så mycket att göra, mer än att se tiden an. Jag tyckte dock att varm citron hjälpte tillfälligt.

Saften från en citron
Socker/sötning
Kokande vatten

Det ska bli starkt, så ta inte för mycket vatten. Det är det som gör det. Brukar kunna hosta upp slem efteråt.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #2 skrivet: 2008.06.11 - 15:44:51 »

Tackar Hemul.
Har testat din citronbrygd ett par gånger nu. Den hjälper, om än bara ganska tillfälligt. Men jag tror att citronen kan hjälpa på sikt med.
Det gör nog honungen i honungsvattnet med.
Har även ett te med citron och ingefära, tror det är från Friggs. Det hjälper också en stund.

Jag dricker och dricker (och springer på muggen som följd av det), men jag är fortfarande beroende av hostmedicinen och kan fortfarande bara väsa. Eftersom jag ändå mår rätt bra, mycket bättre än vad jag låter, så gick jag till jobbet idag (har varit ledig måndag och tisdag). De skickade hem mej...
Så nu har jag varit ensam hemma i nästan 8 timmar, och knappt pratat med någon. Tror nog min hals behövde det.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.06.11 - 18:03:24 »

Söta citronen med honung då vetja!  :wave:

Är man inte väldigt sjuk kan man spetsa med lite vodka eller gin.  :biggrin1: Kan även intagas i förebyggande syfte, gärna med vispad äggula på toppen. Hemultoddy.   :drink:

Jag brukade få det där när jag var liten och var förkyld, så det är säkert en gammal huskur.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #4 skrivet: 2008.06.11 - 21:07:54 »

Jag har faktiskt inte sötat citronen alls, inte så gott men det går ner ändå. Det är ju faktiskt medicin, inte en efterrätt! Det känns som att citronvattnet ska drickas så varmt som möjligt, och honung blir ju förstörd i för höga temperaturer.

Så ibland blir det det ena, ibland det andra, och ibland te, och ibland bara vanligt vatten.

Kan meddela att jag inte har hostat fullt lika mycket idag, men jag har fortfarande ingen röst.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008.06.11 - 21:09:26 »

Sommarförkylningar är ett skit. Har bara råkat ut för det en gång, men det var hemskt.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544