Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:48:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hallå, är det någon där?  (läst 14517 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2018.02.11 - 11:08:59 »

Forum tillhör också sociala medier. Men jag fattar vad du menar.

Förstår faktiskt inte varför folk är så till sig över t.ex. fejan. Hopplöst format ju. Ivf när det käller kommentarer. Allt försvinner, men kan inte kolla bakåt, diskussioner blir snabbt obegripliga, men vet inte vem som pratar med vem, går inte att söka o.s.v.

Hear, hear! Facebook är vär helt värdelöst IMO - därav följer att jag är totalt apart...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2018.02.11 - 14:24:34 »

Har ett par fejkkonton p.g.a. att det är enda sättet att få information om en del grejer jag är intresserad av. Men jag vet inget om eventuella finesser. Läser bara inläggen och kommenterar nån gång.

Bara det, att t.ex. ett företag eller förening väljer att använda facebook som sin främsta kommunikationskanal. När man kan sätta upp ett forum där allt blir kategoriserat och sökbart. Det är väl enkelheten i vissa fall. Och att det trots allt är en stabil plattform och föreningar kan väl gilla gratis också. Väljer man ett gratisforum så är ju risken stor att det funkar lite intermittent och kanske bara försvinner en dag.

Interwebben går helt klart åt helvete. Det som var så underbart och kul med hemsidor som folk fnulade ihop själva och massor med privata initiativ är i princip borta. Kvar står en handfull globala plattformar. Likriktningen regerar.  Vad återstår? Kanske ska börja intressera sig för darknet. Där kanske det fortfarande är kul.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #17 skrivet: 2018.02.11 - 18:24:39 »

Precis, fejjan är helt omöjligt när det kommer till diskussioner, plus att det gärna spårar ur där verkar det som. Sen vill jag faktiskt inte dela hela mitt liv med diverse vänner på fejjan, riktigt så mycket behöver (och vill) de inte veta om mig, jag är rätt privat av mig och gillar att vara lite halvanonym i alla fall. Det är bara synd att jag inte kommer mig för att skriva oftare på de forum jag faktiskt uppskattar.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2018.02.11 - 18:45:57 »

Hm, vart försvann nu bilden jag trodde jag postade? Det här är ett hål i väggen, tror inte ens att de har bord man kan sitta vid. Ligger i ett ytterområde vid en ganska hårt traffikerad väg. Men självklart...  :smack_head:





Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2018.02.12 - 00:33:18 »

Hm, vart försvann nu bilden jag trodde jag postade? Det här är ett hål i väggen, tror inte ens att de har bord man kan sitta vid. Ligger i ett ytterområde vid en ganska hårt traffikerad väg. Men självklart...  :smack_head:


ROFLO-super-duper-L!!!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #20 skrivet: 2018.02.13 - 14:05:04 »

Hemul, jag menade bara att jag råkade dubbelposta.  :lol:

Hur går det med dina hundplaner, har du övergett dem?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2018.02.13 - 21:22:58 »

Jadu, jag vet faktiskt inte. Dels blir den stora renoveringen av huset som jag ville vänta ut aldrig av. Sen blir jag ibland tveksam till om jag klarar av det. Jag har ju inget sånt där socialt skyddsnät som jag hört ska vara så bra att ha i alla möjliga sammanhang. Hade när jag började planera två kompisar som ivf skulle kunna ha hunden över dan om det knep, eller hjälpa till och rasta nån gång ibland om jag var sjuk. Den ena har flyttat och den andra är dessvärre död.

Redan armbrottet förut gjorde att jag fick en tankeställare. Eller som nu. Har varit förkyld sen julaftonskvällen med så där 5 dars avbrott i mitten. Inte hängfärdig, men blotta tanken på att gå långpromenad eller ens kisspromenader flera gånger per dag... Sist jag hade hund hade jag aldrig hjälp. Gick ut med honom med hög feber o.s.v. Men då var jag 25 och vägde 35 kg mindre. Kanske inte kan ha hund. Eller måste tänka om och rikta in mig på en liten fluffig soffpotatis som inte är så krävande. Men vill jag ha en sån? Vet inte. Blir bara nojig och ledsen av att tänka på det.  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #22 skrivet: 2018.02.15 - 19:00:26 »

Men en söt liten innekatt, då?  :cat:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2018.02.18 - 08:36:44 »

Nix. Aldrig mer katt om jag inte bor så den kan komma och gå som den vill. Inte det minsta sugen på katt heller. Får väl se hur det blir.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 22 databasfrågor.